68 144 läst ·
259 svar
68k läst
259 svar
Nylagt golv sviktar på 3 plan och i alla rum
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
Så är det inte med Uponor. Det stod klart och tydligt i deras instruktioner att plåtarna inte skulle sättas fast, plåtarna ska ju kunna expandera fritt. Det är ju Inte frågan om någon jättestor expansion. Förmodligen olika sätt för olika system antar jag.P para skrev:
Redigerat:
Har du golv sammanhängande i olika rum så kan jag tänka mig att du har olika värme i de olika rummen beroende på var solen står eller inte. Då kan det vara så att golven i dom olika rummen "rör" sig olika och ger spänningar och det enda som håller ihop dom båda rummen är brädan i dörröppningen. Hur det är med dom andra rummen där det endast är ett golv i ett rum har jag ingen aning om.P Peter Petterson skrev:
Är 30cm som kortast en golvplanka får va ! Så undrar va det är för klantfirma som lagt det! Och om det ligger i fler rum utan skarv under tröskel är det inte ovanligt att det blir knas!Alfredo skrev:
Nej men vi har problem över 3 plan. Även i rum där golvet endast ligger i det rummet med. Men en bra ide annars!A Almedals skrev:Har du golv sammanhängande i olika rum så kan jag tänka mig att du har olika värme i de olika rummen beroende på var solen står eller inte. Då kan det vara så att golven i dom olika rummen "rör" sig olika och ger spänningar och det enda som håller ihop dom båda rummen är brädan i dörröppningen. Hur det är med dom andra rummen där det endast är ett golv i ett rum har jag ingen aning om.