3 336 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Nylagd marksten som ligger löst
Vad har du använt för material under?
Personligen tycker jag stenen rör sig om man lägger i flis och inte i material med 0-fraktion.
Sen kan det också röra sig tills man fått ber tillräckligt med fogsand eller liknande som stabiliserar stenen.
En annan sak som kan påverka är att vissa naturprodukter inte blir lika stabila som krossprodukter.
Personligen tycker jag stenen rör sig om man lägger i flis och inte i material med 0-fraktion.
Sen kan det också röra sig tills man fått ber tillräckligt med fogsand eller liknande som stabiliserar stenen.
En annan sak som kan påverka är att vissa naturprodukter inte blir lika stabila som krossprodukter.
Hm, har bara koll på att det är stenmjöl inom de mm som det ska vara. Frågan är om det stabiliseras när vi tar fogsand i. Nu ligger de och vippar liksom. Kan materialet under vara för hårt packat då det är därför de inte satt sig?
Vi var väldigt noga när vi drog av men paddade därefter. Lite osäker om det var dumt att padda efteråt på sättsanden men läst att det ska inte spela någon roll. Har inte fogat än, då jag är osäker på om vi ska riva upp allt igen och börja om.
Om du paddar efter du dragit av måste du dra av igen annars blir det ojämnt.N NybörjarSam skrev:
Ca 3 cm tjock lager med sättsand. Vi jämna till igen efter paddningen så ”åsarna” som bildades försvann.
Medlem
· Stockholm
· 4 631 inlägg
Klicka här för att svara