Tack å bock :) Senaste tiden har mina händer varit planterade i tolvfingertarmen :o

Hursom haver. Dagens bestyr har varit 3/5-delar grusning o annat smått, 1/5 irritation och 1/5 mindfuck.

Irritation över grusleverantör som medvetet levererar en helt annan fraktion än jag beställt, mindfuck över min tidsoptimism och bristande planering :wow:

Snart är det höst och vinter och jag har inte gjutit än. Planen var april. Nu är det augusti... :D Nåja... hursom så ligger jag i nu, lìte mer ;)

Jo. Förresten. Räknade ihop kontosaldo jmf utgifter och kalkyl. Balansen ligger på 5-siffrigt plus... Kors i taket!

Ja ni hörde rätt. Jag för kalkyl på renoveringen för att se så inte kostnaderna rusar iväg.

Redigerat:
Jösses!

Vad skönt att inte ha några fritidsproblem på 10-20 år!

Och det furugolvet hade jag gärna sålt mina barn för att få. Så vackert!

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Ännu en bevakning! Spännande projekt, ska bli kul att följa.

Färdigt för att gjutas grund till farstukvisten, nu är det bara andra sidan kvar som vetter mot sjön som ska rivas och grundläggas.

Förberedd betongplatta redo för gjutning av grund till farstukvist vid röd husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Putten skrev:
Färdig grund till farstukvisten, nu är det bara andra sidan kvar som vetter mot sjön som ska rivas och grundläggas.
...
Grund?
Det är ju bara en massa frigolit!

• Gilla
RoBo
  • Laddar…
Ja färdigt för att gjutas grund, gick lite fort där

Redigerat:
Ska iofs dit lite armering och värmeslang också.

Fick hem lite avloppsreningsverk också i dag. Nästa vecka installeras det.
Ett nytt avloppsreningsverk märkt "ecobox" står på grus med grönskande träd i bakgrunden.
Skapa konto

Ecoboxen snart färdig för användning då :)

Installation av en svart Ecobox i en grävd grop på en tomt med en grävmaskin i bakgrunden.
Skapa konto

Helg och utläggning av golvvärme samt monterat golvvärmeskåp för inbyggnad
Installation av golvvärme med slingor på betonggolv och ett golvvärmeskåp på väggen.
Skapa konto

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Installation av golvvärme med rör och armeringsnät på en byggarbetsplats.
Skapa konto

• Gilla
byggolle
  • Laddar…
Härligt. Se till att ha med dig någon erfaren när du gjuter. Kolla pris på betongen med gidmarks betong dom brukar ha bra priser och schermanspumpar är duktiga och brukar hjälpa till med utläggningen.

byggolle skrev:
Härligt. Se till att ha med dig någon erfaren när du gjuter. Kolla pris på betongen med gidmarks betong dom brukar ha bra priser och schermanspumpar är duktiga och brukar hjälpa till med utläggningen.
Kommer att låta några erfarna sköta gjutningen medans jag sköter mitt dagsverke.

Sådär så. Då var det gjutet. Självkompakterande betong blev valet. Fick strul med första pumpbilen ty en ny pump havererade. Italiensk skit. Sen kom gamla bettan och två nya betonglass och då gick det undan vill jag lova :)

Hade hyrt in en betongare som var väldigt vass med slodan. Bilderna talar sitt tydliga språk.

Nyligen gjutet våtblankt golv i renoveringsprojekt med tegelkamin och fönster.
Skapa konto

Nyligen gjuten självkompakterande betong i ett byggprojekt inne i ett rum med stödstolpar och murade väggar.
Skapa konto

Nyligen gjuten självkompakterande betongplatta vid husgrund med grus och elskåp i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Johan Olsson och 1 till
  • Laddar…
Har du kvar stöttorna (stämpen??) i betongen?

Yep. Dom kapar jag lös när det blir säkert att ta bort dom. Det är bara skrotstämp. Bär upp bärande konstruktion.

• Gilla
kulle och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.