37 007 läst ·
67 svar
37k läst
67 svar
Nyköpt kåk till bottenpris. Finns en del att göra. The neverending story. ;)
Tack å bock
Senaste tiden har mina händer varit planterade i tolvfingertarmen 
Hursom haver. Dagens bestyr har varit 3/5-delar grusning o annat smått, 1/5 irritation och 1/5 mindfuck.
Irritation över grusleverantör som medvetet levererar en helt annan fraktion än jag beställt, mindfuck över min tidsoptimism och bristande planering :wow:
Snart är det höst och vinter och jag har inte gjutit än. Planen var april. Nu är det augusti...
Nåja... hursom så ligger jag i nu, lìte mer 
Jo. Förresten. Räknade ihop kontosaldo jmf utgifter och kalkyl. Balansen ligger på 5-siffrigt plus... Kors i taket!
Ja ni hörde rätt. Jag för kalkyl på renoveringen för att se så inte kostnaderna rusar iväg.
Hursom haver. Dagens bestyr har varit 3/5-delar grusning o annat smått, 1/5 irritation och 1/5 mindfuck.
Irritation över grusleverantör som medvetet levererar en helt annan fraktion än jag beställt, mindfuck över min tidsoptimism och bristande planering :wow:
Snart är det höst och vinter och jag har inte gjutit än. Planen var april. Nu är det augusti...
Jo. Förresten. Räknade ihop kontosaldo jmf utgifter och kalkyl. Balansen ligger på 5-siffrigt plus... Kors i taket!
Ja ni hörde rätt. Jag för kalkyl på renoveringen för att se så inte kostnaderna rusar iväg.
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jösses!
Vad skönt att inte ha några fritidsproblem på 10-20 år!
Och det furugolvet hade jag gärna sålt mina barn för att få. Så vackert!
Vad skönt att inte ha några fritidsproblem på 10-20 år!
Och det furugolvet hade jag gärna sålt mina barn för att få. Så vackert!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Härligt. Se till att ha med dig någon erfaren när du gjuter. Kolla pris på betongen med gidmarks betong dom brukar ha bra priser och schermanspumpar är duktiga och brukar hjälpa till med utläggningen.
Sådär så. Då var det gjutet. Självkompakterande betong blev valet. Fick strul med första pumpbilen ty en ny pump havererade. Italiensk skit. Sen kom gamla bettan och två nya betonglass och då gick det undan vill jag lova 
Hade hyrt in en betongare som var väldigt vass med slodan. Bilderna talar sitt tydliga språk.
Hade hyrt in en betongare som var väldigt vass med slodan. Bilderna talar sitt tydliga språk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto