Hej behöver er hjälp här. När jag var på visning så såg jag att huset var jättefint anticimex hade besiktad huset ingen mögel lukt i källaren. Inte äns säljaren på påpekade att det var fel på huset idag när jag fick nycklarna och skulle flytta in. Så gick jag ner och insåg att det luktade mögel öppnade golvet och insåg att det fanns fukt och mögel. Vad skall jag göra.
Jag fick ju med dolda fel försäkring men det går inte att bo i huset eftersom mögel lukten kommer ända upp till våningen över
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 168 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 168 inlägg
Ni hade väl med den här renoveringen när ni budade på huset såklart? Det var ju knappast dolt att det var ett trägolv i en källare.
Exakt den här renoveringen har troligen övriga budgivare anpassat sina bud efter, så det vore smått absurdt ifall du skulle kunna ignorera det och sen få någon annan att betala för din renovering eller hur?
Exakt den här renoveringen har troligen övriga budgivare anpassat sina bud efter, så det vore smått absurdt ifall du skulle kunna ignorera det och sen få någon annan att betala för din renovering eller hur?
Vi skulle absolut inte renovera där nere men när vi insåg stanken var vi tvungna att öppna golvet och se vart lukten kommer ifrånS SueCia skrev:Ni hade väl med den här renoveringen när ni budade på huset såklart? Det var ju knappast dolt att det var ett trägolv i en källare.
Bara att riva ut golv och väggar.
Hur gammal är dräneringen och finns det ett fungerande fuktskydd på utsidan, typ isodrän, platonmatta eller åtminstonde asfalt(men då är det nog så gammalt att dränerignen är slut).
Källargolvet, ligger det på ett material som stoppar fuktvandring. Eller kan fukt konstant vandra uppåt?
Hur gammal är dräneringen och finns det ett fungerande fuktskydd på utsidan, typ isodrän, platonmatta eller åtminstonde asfalt(men då är det nog så gammalt att dränerignen är slut).
Källargolvet, ligger det på ett material som stoppar fuktvandring. Eller kan fukt konstant vandra uppåt?
Så du menar att jag skall behöva punga ut minst 300k för att fixa detta?Mattias Andreasson skrev:
Bara att riva ut golv och väggar.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 168 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 168 inlägg