Hej behöver er hjälp här. När jag var på visning så såg jag att huset var jättefint anticimex hade besiktad huset ingen mögel lukt i källaren. Inte äns säljaren på påpekade att det var fel på huset idag när jag fick nycklarna och skulle flytta in. Så gick jag ner och insåg att det luktade mögel öppnade golvet och insåg att det fanns fukt och mögel. Vad skall jag göra.

• Öppen vägg med synliga röror och isolering samt tecken på fukt och mögel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppnat golv i ett hörn visar tecken på fukt och mögel i husets konstruktion.
    Skapa konto
  • Fukt- och mögelskador inuti ett öppnat golv i en källare med synlig grund och isolering.
    Skapa konto
  • Personen undersöker skadat trägolv med mögel och fuktskador i ett hus, synlig skada och röta.
    Skapa konto
  • Öppnat golv med synlig fukt och mögel samt skadat trä, tecken på dold vattenskada i ett hus.
    Skapa konto
  • Öppnat golv i en källare visar fukt och mögel på trä och isoleringsmaterial.
    Skapa konto
Uppreglade väggar i källare är ju en välkänd riskkonstruktion så jag har svårt att tro att du kommer komma nånstans med det.

• Gilla
Roger Fundin och 27 till
  • Laddar…
Besiktigade ni inte själva?

• Gilla
nissenhj och 7 till
  • Laddar…
Är golvet också uppreglat?

• Gilla
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
Standard i de flesta källare..

• Gilla
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
Jag fick ju med dolda fel försäkring men det går inte att bo i huset eftersom mögel lukten kommer ända upp till våningen över

• Vägg med synlig mögelskada och fuktskador i ett urrivet område av ett hus.
    Skapa konto
  • Person som tar bort skadade golvet kakelplattor och avslöjar underliggande mögelskador.
    Skapa konto
  • En bild av en smutsig och skadad husgrund med synliga mögelspår och byggavfall.
    Skapa konto
  • Vägg med mögelskador och synlig trästomme efter rivning, vilket indikerar dolda fuktskador.
    Skapa konto
  • Mögel på trägolv med skador och rötskador vid hörnet av ett rum.
    Skapa konto
  • Person i arbetskläder bryter upp skadat golv med synlig fukt och mögelskador i ett hus.
    Skapa konto
  • Skadad golvkonstruktion med synliga mögelskador och smuts.
    Skapa konto
  • Gilla
Tina Nordström och 1 till
  • Laddar…
Stod det inget om riskkonstruktionen i besiktningsprotokollet?

• Gilla
Roger Fundin och 12 till
  • Laddar…
S
Ni hade väl med den här renoveringen när ni budade på huset såklart? Det var ju knappast dolt att det var ett trägolv i en källare.

Exakt den här renoveringen har troligen övriga budgivare anpassat sina bud efter, så det vore smått absurdt ifall du skulle kunna ignorera det och sen få någon annan att betala för din renovering eller hur?

• Gilla
Roger Fundin och 19 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Ni hade väl med den här renoveringen när ni budade på huset såklart? Det var ju knappast dolt att det var ett trägolv i en källare.

Exakt den här renoveringen har troligen övriga budgivare anpassat sina bud efter, så det vore smått absurdt ifall du skulle kunna ignorera det och sen få någon annan att betala för din renovering eller hur?
Vi skulle absolut inte renovera där nere men när vi insåg stanken var vi tvungna att öppna golvet och se vart lukten kommer ifrån

• Gilla
  • Wow
Simon Hultgren och 4 till
  • Laddar…
Bara att riva ut golv och väggar.
Hur gammal är dräneringen och finns det ett fungerande fuktskydd på utsidan, typ isodrän, platonmatta eller åtminstonde asfalt(men då är det nog så gammalt att dränerignen är slut).

Källargolvet, ligger det på ett material som stoppar fuktvandring. Eller kan fukt konstant vandra uppåt?

• Gilla
klaskarlsson och 5 till
  • Laddar…
Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:
Bara att riva ut golv och väggar.
Hur gammal är dräneringen och finns det ett fungerande fuktskydd på utsidan, typ isodrän, platonmatta eller åtminstonde asfalt(men då är det nog så gammalt att dränerignen är slut).

Källargolvet, ligger det på ett material som stoppar fuktvandring. Eller kan fukt konstant vandra uppåt?
Så du menar att jag skall behöva punga ut minst 300k för att fixa detta?

• Gilla
Drövel
  • Laddar…
J wslimazzz skrev:
Så du menar att jag skall behöva punga ut minst 300k för att fixa detta?
Ja tyvärr, om du inte får säljarna att stå för hela eller delar så har du inget val. Du kan stämma dom men du måste ju renovera först i vilket fall. Gjorde ni ingen egen besiktning?

• Gilla
nissenhj och 8 till
  • Laddar…
BirgitS
J wslimazzz skrev:
anticimex hade besiktad huset
Vad skriver Anticimex om källaren i besiktningsprotokollet?

• Gilla
Hellwiz och 9 till
  • Laddar…
Varför skulle anticimex bjuda på dolda fel om dom inte såg felet från början?

• Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
S
J wslimazzz skrev:
Vi skulle absolut inte renovera där nere men när vi insåg stanken var vi tvungna att öppna golvet och se vart lukten kommer ifrån
klart ni skulle… ni köpte ett hus med trägolv i källaren. Då budgeterar man för en renovering och sen hoppas att man slipper…

• Gilla
  • Arg
  • Älska
Fadai och 36 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.