K Kane skrev:
Från maskinen.
Måste vara något fel på din chuck och/eller maskin. Jag har aldrig tänkt på att den skulle lossna av sig själv. Min "snäpper fast" precis lagom hårt. Sitter fast när den ska men är ändå enkel att lossa/byta.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
K Kane skrev:
Har en 12V-35FC och är inte imponerad av kvaliteten på den så jag undviker FC.
Måste pudla. Det är föregångaren 12V-15FC jag har.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Har du inte garanti kvar så du kan skicka in den?
Från 2017.....

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
K Kane skrev:
Från 2017.....
Reinvesteringsläge. 😉👍

• Gilla
BaltzarH och 2 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Jag råkar ut för detta ibland också men jag har dragit slutsatsen att det är jag själv som tar ett för brett tag om chucken när jag lossar verktyg. Har beställt den nya GFA12-M chucken som nu finns till bra pris på Amazon.se och med kort leveranstid till min 35FC. Med den tror jag att tappad chuck blir mindre frekvent
Fick min GFA12-M idag till min GSR12V-35FC. Suveränt bra funktion vad gäller åtdragning och lossning och ingen risk att tappa chucken samt rundgången. Värt varje krona för 461:- från Amazon.se.

Närbild av en borrmaskin med en skruvchuck och borr, liggandes på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_20260414_110217820.jpg
Skapa konto

• Gilla
myrstack och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Ser jag inget om på hemsidan. Har mailat dem nu.
ProDeals är en present från dem. Men inget svar än om utbytesgåva.....

"Jag vill gärna förtydliga att dessa premier är kostnadsfria gåvor, och därför kan vi tyvärr inte garantera leverans. Utskicken sker i mån av tillgång, och så länge lagret räcker.
Om lagret mot förmodan skulle ta slut innan er premie skickats, finns det tyvärr en möjlighet att vi inte kan leverera just den gåvan."

Ossian K Olsson
P poba53 skrev:
Fick min GFA12-M idag till min GSR12V-35FC. Suveränt bra funktion vad gäller åtdragning och lossning och ingen risk att tappa chucken samt rundgången. Värt varje krona för 461:- från Amazon.se.

[bild][bild]
Får man fråga vad den.. gör?

Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Får man fråga vad den.. gör?
Metallchuck. Bättre kvalitet än originalet.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
P poba53 skrev:

[bild][bild]
Den har jag missat!
Har en GSR12V-15FC, passar denna chuck även den?
Upplever plastchucken som just plastig och har tyvärr vridit av den en gång redan, skulle va en bra uppdatering!

https://www.byggahus.se/forum/threads/fraga-om-chuck-till-gsr-12v-15-fc.336394/

Lexington Lexington skrev:
Den har jag missat!
Har en GSR12V-15FC, passar denna chuck även den?
Upplever plastchucken som just plastig och har tyvärr vridit av den en gång redan, skulle va en bra uppdatering!

[länk]
Den passar till GSR12V-15FC -35FC och -32FC

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
ProDeals är en present från dem. Men inget svar än om utbytesgåva.....

"Jag vill gärna förtydliga att dessa premier är kostnadsfria gåvor, och därför kan vi tyvärr inte garantera leverans. Utskicken sker i mån av tillgång, och så länge lagret räcker.
Om lagret mot förmodan skulle ta slut innan er premie skickats, finns det tyvärr en möjlighet att vi inte kan leverera just den gåvan."
Uppdatering från Herr Bosch;

" De gåvor/premier som går att välja mellan är de som finns tillgängliga på vår webbplats i samband med att man deltar i kampanjen.
Vi har tyvärr inte möjlighet att skicka ut en ersättningsvara om den valda premien skulle vara slut i lager. Det är därför viktigt att välja en premie bland de alternativ som visas, och den kommer att levereras så länge den finns i lager."

Verkar inte som villkoren fungerar i praktiken.
zarkov zarkov skrev:
"Bosch har rätt att byta Produktpremier med jämförbara produkter. "
FredrikR FredrikR skrev:
Jag "tror" inte dom tar slut, men att det kan bli lång väntetid som i mitt fall.
2 månader.
Och står det inte nåt om ersättningsprodukt då, eller har jag drömt det?

• Wow
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:

[bild][bild]
Beställde en jag också 👍

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Någon som kan tipsa om bra magnetiska bits typ PH2 som är runt 50 mm långa och håller sig magnetiska länge? Har en GSR12v-35FC och vill slippa ha extra bitshållare i fästet när kör med Flexiclick bitsfäste i maskin blir ju lite kaka på kaka. Alltså köra långbits direkt i fc bitsfästet.

Vad tror ni? Bosch UK gjorde just reklam för sin nästa livestream den 29 april med bland annat dessa:

Verktyg från Bosch: en skruvdragare, en slagborr och andra elverktyg visas med en persons händer i bakgrunden, Bosch-logotyp synlig på verktygen.
Skapa konto

Prylen längst till vänster är en sekatör eller möjligen en rörklippare, den syns senare i videon. Sen är det ju en skruvdragare eller slagborr. Den tredje maskinen, är det en ny Flexiclick? Och liggande på bordet, är det två värmekameror eller vad tror ni?

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
zarkov zarkov skrev:
Vad tror ni? Bosch UK gjorde just reklam för sin nästa livestream den 29 april med bland annat dessa:

[bild]
Prylen längst till vänster är en sekatör eller möjligen en rörklippare, den syns senare i videon. Sen är det ju en skruvdragare eller slagborr. Den tredje maskinen, är det en ny Flexiclick? Och liggande på bordet, är det två värmekameror eller vad tror ni?
Tänkte först skriva att sekatören säljs redan.
https://www.bauhaus.se/sekator-bosch-professional-ggp-12v-25-12v-utan-batteri

Men det är 12v och visst ser det ut som 18v på bilden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.