Nu håller man på med shopping för att nå upp till ProDeals nivå 3.
Är skruvdragaren GSR 18V-90C att rekommendera eller skall man gå upp ett steg i kraft?
Har en 12 år gammal GSR 18V-LI som skall ersättas (i princip likadan spec vad det gäller Nm och vikt).

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Sittställning
Aldrig ägt en kedjesåg, men alltid upplevt behovet av
K Kane skrev:
Är skruvdragaren GSR 18V-90C att rekommendera eller skall man gå upp ett steg i kraft?
Har en 12 år gammal GSR 18V-LI som skall ersättas (i princip likadan spec vad det gäller Nm och vikt).
Ja 😀

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
GSR 90 är i mitt tycke en fantastisk kombination av styrka till rimlig vikt och peng. Visst, 110 och 150 är starkare men de väger också betydligt mer, 1,8 resp 2,2 kg jämfört med 1,1 kg för 90. 90 FC är ännu lättare, 0,92 kg utan chuck.

• Gilla
Kane och 1 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
GSR 90 är i mitt tycke en fantastisk kombination av styrka till rimlig vikt och peng. Visst, 110 och 150 är starkare men de väger också betydligt mer, 1,8 resp 2,2 kg jämfört med 1,1 kg för 90. 90 FC är ännu lättare, 0,92 kg utan chuck.
Har en 12V-35FC och är inte imponerad av kvaliteten på den så jag undviker FC.

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
K Kane skrev:
Jag är helnöjd med min. Vad är du missnöjd med?

Ossian K Olsson
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
K Kane skrev:
Har både den 15FC och 18V FC och är mycket nöjd med alla 3 så till den grad att jag sneglar på en 32FC.. 🫣😇

• Gilla
Kane
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag är helnöjd med min. Vad är du missnöjd med?
Chucken (den raka som används till 99%) låser inte riktigt utan lossnar när man minst anar det.

• Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Chucken (den raka som används till 99%) låser inte riktigt utan lossnar när man minst anar det.
OK. Trist. Min funkar bra men jag använder nog bitshållaren mest.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jag instämmer med fredrik. Har en 90fc och är helnöjd. Kört med slagborr adaptern både vid husbygge och när bekanta behövt borra upp hyllor i lägenheter. Har använt den "riktiga" slagborren mer sällan . Har även en gsr 150c och visst är det en kraftfull maskin men använder den mest som isborr😅. Men även större borr när man bygger men kan hålla med om att den är tung.
Sneglar också på en 32fc och kommer nog hugga en sådan🤓

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Instämmer i kören, sjukt nöjd med min 18v-90. Riktigt bra balans i den också 👍.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Jag råkar ut för detta ibland också men jag har dragit slutsatsen att det är jag själv som tar ett för brett tag om chucken när jag lossar verktyg. Har beställt den nya GFA12-M chucken som nu finns till bra pris på Amazon.se och med kort leveranstid till min 35FC. Med den tror jag att tappad chuck blir mindre frekvent

K Kane skrev:
Jag får instämma med Alfredo, jag använder bitschucken och övriga mycket oftare än just den raka. Ska det borras brukar jag greppa efter annan maskin med fast chuck.

Lossnar chucken från maskinen eller det som sitter i chucken?

FredrikR FredrikR skrev:
Lossnar chucken från maskinen eller det som sitter i chucken?
Från maskinen.

• Ledsen
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Har du inte garanti kvar så du kan skicka in den?

• Gilla
BaltzarH
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.