199 916 läst ·
1 490 svar
200k läst
1,5k svar
Nyheter - Bosch 18V
Nu håller man på med shopping för att nå upp till ProDeals nivå 3.
Är skruvdragaren GSR 18V-90C att rekommendera eller skall man gå upp ett steg i kraft?
Har en 12 år gammal GSR 18V-LI som skall ersättas (i princip likadan spec vad det gäller Nm och vikt).
Är skruvdragaren GSR 18V-90C att rekommendera eller skall man gå upp ett steg i kraft?
Har en 12 år gammal GSR 18V-LI som skall ersättas (i princip likadan spec vad det gäller Nm och vikt).
Aldrig ägt en kedjesåg, men alltid upplevt behovet av
Ja 😀K Kane skrev:
GSR 90 är i mitt tycke en fantastisk kombination av styrka till rimlig vikt och peng. Visst, 110 och 150 är starkare men de väger också betydligt mer, 1,8 resp 2,2 kg jämfört med 1,1 kg för 90. 90 FC är ännu lättare, 0,92 kg utan chuck.K Kane skrev:
Har en 12V-35FC och är inte imponerad av kvaliteten på den så jag undviker FC.zarkov skrev:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 293 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 293 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu vet jag ju inte riktigt ditt behov med maskinen. Men det finns ett bra erbjudande på en (på pappret i alla fall) snarlikt stark maskin.
https://www.bauhaus.se/skruvdragare-bosch-professional-gsr-18v-65-2x5-0ah#go-to-description
Jag instämmer med fredrik. Har en 90fc och är helnöjd. Kört med slagborr adaptern både vid husbygge och när bekanta behövt borra upp hyllor i lägenheter. Har använt den "riktiga" slagborren mer sällan . Har även en gsr 150c och visst är det en kraftfull maskin men använder den mest som isborr😅. Men även större borr när man bygger men kan hålla med om att den är tung.
Sneglar också på en 32fc och kommer nog hugga en sådan🤓
Sneglar också på en 32fc och kommer nog hugga en sådan🤓
Jag råkar ut för detta ibland också men jag har dragit slutsatsen att det är jag själv som tar ett för brett tag om chucken när jag lossar verktyg. Har beställt den nya GFA12-M chucken som nu finns till bra pris på Amazon.se och med kort leveranstid till min 35FC. Med den tror jag att tappad chuck blir mindre frekventK Kane skrev:
Jag får instämma med Alfredo, jag använder bitschucken och övriga mycket oftare än just den raka. Ska det borras brukar jag greppa efter annan maskin med fast chuck.K Kane skrev:
Lossnar chucken från maskinen eller det som sitter i chucken?