Får en GKE -15 nu i veckan och den kan även användas med 20 cm svärd, är en utökning av flera kedjesågar jag har.

Sittställning
A AndersS skrev:
Får en GKE -15 nu i veckan och den kan även användas med 20 cm svärd, är en utökning av flera kedjesågar jag har.
Najs, tänkte kapa upp lite träd eller grenar på 5-20cm max. Mest där emellan

Kom idag och fått ett uppdrag att testa den genom att rensa bort ett mindre träd som blåst ned över ridstig. Bara att fylla upp olja och köra.
Batteridriven Bosch minisåg med blå och svart design, placerad ovanpå sin originalförpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Kane och 3 till
  • Laddar…
Var tvungen prova och hade ett gammalt körsbärsträd med grentorka. Gick bra och styrkan är inga problem, längsta delen på övre stammen på bilden är 20cm.
Avsågad körsbärsträdstam med grentorka, två snittade ytor synliga, omgiven av sågspån och gräs. Övre stamdel cirka 20 cm lång.
Skapa konto

• Gilla
ConnyK och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
A AndersS skrev:
Var tvungen prova och hade ett gammalt körsbärsträd med grentorka. Gick bra och styrkan är inga problem, längsta delen på övre stammen på bilden är 20cm.
[bild]
Det ser ju riktigt najs ut, du har ingen trevlig video ? 🫣

Jag funderade på stora modellen för priset kontra 20e modellen är inte stor. Men jag är rädd att batteridrift gör mig missnöjd

Sittställning Sittställning skrev:
Jag funderade på stora modellen för priset kontra 20e modellen är inte stor. Men jag är rädd att batteridrift gör mig missnöjd
Ingen video.
-15 och -20 är samma maskiner men levereras med olika långa svärd. Så du kan byta mellan 15 eller 20.
Vad har du för behov?
Jag har ju tillgång till olika kedjesågar och sågar hellre klent med denna än grövre med batterimotorsåg eller elkedjesåg.
Du har lite prestanda hos Bosch om kedja och matning.
Sedan har jag ju tre 4Ah batterier, så där klarar jag mig nog.
Finns en i tråden "Vedtråden för oss alla..." som har lite erfarenhet av grensåg med batteri, ställ en fråga där.

Redigerat:
Sittställning
A AndersS skrev:
Ingen video.
-15 och -20 är samma maskiner men levereras med olika långa svärd. Så du kan byta mellan 15 eller 20.
Vad har du för behov?
Jag har ju tillgång till olika kedjesågar och sågar hellre klent med denna än grövre med batterimotorsåg eller elkedjesåg.
Du har lite prestanda hos Bosch om kedja och matning.
Sedan har jag ju tre 4Ah batterier, så där klarar jag mig nog.
Finns en i tråden "Vedtråden för oss alla..." som har lite erfarenhet av grensåg med batteri, ställ en fråga där.
Tänkte bosch gke 18v-40.

Den e jag sugen på

Sittställning Sittställning skrev:
Tänkte bosch gke 18v-40.

Den e jag sugen på
Då har du annat behov än mig, jag har redan några vanliga motorsågar.

Sittställning
A AndersS skrev:
Då har du annat behov än mig, jag har redan några vanliga motorsågar.
Denna tråden handlar sällan om behov 🫣😂

Saken är att vi har vid vår stuga massvis med små träd som är lämnade kors och tvärt i skogen efter att dom gallrat ut en massa. Dessa har jag fått ta vara på av markägaren. Tänkte såga upp lite ved och lite för att göra ett typ av gärdsgårds staket. Så behöver är ganska litet.

• Älska
  • Haha
RmK_71 och 3 till
  • Laddar…
Hum, har inte trädgårds eller skogsmaskiner med på foton.😀
Så det finns lite mera men då av Stihl och Ryobi, och en Bosch 18V trimmer/röjsåg.
Bilden visar Bosch-verktyg som en cirkelsåg, slipmaskin, sticksåg och skruvdragare med tre batterier, upplagda på ett bord.
Skapa konto

Olika Bosch elverktyg inklusive borrmaskiner och sticksåg placerade på en blå väska och i en verktygslåda.
Skapa konto

Olika elverktyg inklusive Bosch slipmaskin och cirkelsåg placerade på ett arbetsbord i en verkstad.
Skapa konto

• Wow
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
Jag ser faktiskt en behov av mindre gröna och mer blå. Du har ett riktigt case för "behov".

• Haha
  • Gilla
BaltzarH och 1 till
  • Laddar…
Det kan mycket väl bli så när ett behov uppstår för något.
Har ju två fastigheter och kan då bli så när jag vill ha det på båda platserna. Vid bostaden finns t.ex. elkedjesåg och även elgrensåg, 230V.
Men på den andra med skog, osv, blir det så trassligt med hundratalsmeter sladd.😉
Så GKE -15 ska användas där.👍

• Älska
Sittställning
  • Laddar…
Tog en tur längs en ridstig, kapade lite nedblåst klent och rensade lite bland buskar.
Grensågen är lätt men framför allt balanserad så man kan bära och såga med en hand. Viftar man för mycket stannar den, en säkerhetsfunktion, t.ex. lyft/vinkla sakta uppåt så sågar den på men ett snabbt ryck uppåt så stannar den.

Sittställning
A AndersS skrev:
Tog en tur längs en ridstig, kapade lite nedblåst klent och rensade lite bland buskar.
Grensågen är lätt men framför allt balanserad så man kan bära och såga med en hand. Viftar man för mycket stannar den, en säkerhetsfunktion, t.ex. lyft/vinkla sakta uppåt så sågar den på men ett snabbt ryck uppåt så stannar den.
Aa precis kickback. Du som har massvis med kedjesågar, är den långsam?

Hur upplever man såg hastigheten?

Till sist dök ProDealen upp.
Kartong med Bosch Professional batteri- och laddarset, 18V, på ett bord med verktyg och tillbehör i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
dilemma och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.