199 985 läst ·
1 490 svar
200k läst
1,5k svar
Nyheter - Bosch 18V
Det ser ju riktigt najs ut, du har ingen trevlig video ? 🫣A AndersS skrev:
Jag funderade på stora modellen för priset kontra 20e modellen är inte stor. Men jag är rädd att batteridrift gör mig missnöjd
Ingen video.Sittställning skrev:
-15 och -20 är samma maskiner men levereras med olika långa svärd. Så du kan byta mellan 15 eller 20.
Vad har du för behov?
Jag har ju tillgång till olika kedjesågar och sågar hellre klent med denna än grövre med batterimotorsåg eller elkedjesåg.
Du har lite prestanda hos Bosch om kedja och matning.
Sedan har jag ju tre 4Ah batterier, så där klarar jag mig nog.
Finns en i tråden "Vedtråden för oss alla..." som har lite erfarenhet av grensåg med batteri, ställ en fråga där.
Redigerat:
Tänkte bosch gke 18v-40.A AndersS skrev:Ingen video.
-15 och -20 är samma maskiner men levereras med olika långa svärd. Så du kan byta mellan 15 eller 20.
Vad har du för behov?
Jag har ju tillgång till olika kedjesågar och sågar hellre klent med denna än grövre med batterimotorsåg eller elkedjesåg.
Du har lite prestanda hos Bosch om kedja och matning.
Sedan har jag ju tre 4Ah batterier, så där klarar jag mig nog.
Finns en i tråden "Vedtråden för oss alla..." som har lite erfarenhet av grensåg med batteri, ställ en fråga där.
Den e jag sugen på
Denna tråden handlar sällan om behov 🫣😂A AndersS skrev:
Saken är att vi har vid vår stuga massvis med små träd som är lämnade kors och tvärt i skogen efter att dom gallrat ut en massa. Dessa har jag fått ta vara på av markägaren. Tänkte såga upp lite ved och lite för att göra ett typ av gärdsgårds staket. Så behöver är ganska litet.
Hum, har inte trädgårds eller skogsmaskiner med på foton.😀
Så det finns lite mera men då av Stihl och Ryobi, och en Bosch 18V trimmer/röjsåg.
Så det finns lite mera men då av Stihl och Ryobi, och en Bosch 18V trimmer/röjsåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det kan mycket väl bli så när ett behov uppstår för något.
Har ju två fastigheter och kan då bli så när jag vill ha det på båda platserna. Vid bostaden finns t.ex. elkedjesåg och även elgrensåg, 230V.
Men på den andra med skog, osv, blir det så trassligt med hundratalsmeter sladd.😉
Så GKE -15 ska användas där.👍
Har ju två fastigheter och kan då bli så när jag vill ha det på båda platserna. Vid bostaden finns t.ex. elkedjesåg och även elgrensåg, 230V.
Men på den andra med skog, osv, blir det så trassligt med hundratalsmeter sladd.😉
Så GKE -15 ska användas där.👍
Tog en tur längs en ridstig, kapade lite nedblåst klent och rensade lite bland buskar.
Grensågen är lätt men framför allt balanserad så man kan bära och såga med en hand. Viftar man för mycket stannar den, en säkerhetsfunktion, t.ex. lyft/vinkla sakta uppåt så sågar den på men ett snabbt ryck uppåt så stannar den.
Grensågen är lätt men framför allt balanserad så man kan bära och såga med en hand. Viftar man för mycket stannar den, en säkerhetsfunktion, t.ex. lyft/vinkla sakta uppåt så sågar den på men ett snabbt ryck uppåt så stannar den.
Aa precis kickback. Du som har massvis med kedjesågar, är den långsam?A AndersS skrev:Tog en tur längs en ridstig, kapade lite nedblåst klent och rensade lite bland buskar.
Hur upplever man såg hastigheten?