zarkov zarkov skrev:
Den här har jag missat?!
[bild]

Pro GSA 18V-280

2,5 kg, 3100 rpm, 250/150 mm sågdjup i trä/metall. Ingen pendling. Jag hittar den inte i några svenska butiker men utomlands verkar den hamna på ca 2500 kr.
Såg den också, igår. Men måste säga att 24:an lockar mer för mig.

Alltgår Alltgår skrev:
Såg den också, igår. Men måste säga att 24:an lockar mer för mig.
Ja, samma här. Men det är väl som med sticksågar, en del vill ha handväska och en del vill ha limpa.

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Ja, samma här. Men det är väl som med sticksågar, en del vill ha handväska och en del vill ha limpa.
24 ser riktigt smidig ut. Kommer behöva riva både vägg och värmejärnrör framöver, så jag vädrar morgonluft för köp

• Gilla
zarkov och 1 till
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
24 ser riktigt smidig ut. Kommer behöva riva både vägg och värmejärnrör framöver, så jag vädrar morgonluft för köp
Jag har 24:an och 28:an köpta nyss för drygt 1600 resp 1700 från Amazon. 24:an är min favorit för vardagsjobb pga låg vibration (samma som nya 280 och hälften av 28:an) och den smidiga hastighetsregleringen och låga vikten på 1.7kg jämfört med 280 på 2.5kg och 28:an på 3.2kg. 28:an har pendling och "Biturbo"-motor och brutal avverkning i mjukt trä

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Jag har 24:an och 28:an köpta nyss för drygt 1600 resp 1700 från Amazon. 24:an är min favorit för vardagsjobb pga låg vibration (samma som nya 280 och hälften av 28:an) och den smidiga hastighetsregleringen och låga vikten på 1.7kg jämfört med 280 på 2.5kg och 28:an på 3.2kg. 28:an har pendling och "Biturbo"-motor och brutal avverkning i mjukt trä
Klippte 24an nu för 1486 kr på Amazon 👍

• Gilla
poba53 och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Tidsåtgång för Pro deal

Fick precis hem mitt 4 ah batteri. För er är intresserade över tiden det tar så gick det såhär snabbt för mig den här gången
2026-03-17 Reggade kvitton (två olika köp, tre maskiner)
2026-03-23 Fick mail att det godkändes. Men också med den här texten
Vi kommer nu att inleda leveransprocessen. Du bör få din PRO Deals-belöning inom de närmaste fyra veckorna. Vänligen observera att leveranstiderna är längre än vanligt på grund av det rådande världsläget.”
2026-03-25 fick mail att det skickats, fick välja leveranstid
2026-03-26 runt 10:30 kom lastbilen hit och levererade det!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Funderar på en grensåg, är det någon som provat en GKE 18-15 eller -20? Verkar vara samma maskin men med olika svärdlängd.
Har ju också Ryobi 18V som alternativ.

Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Tidsåtgång för Pro deal

Fick precis hem mitt 4 ah batteri. För er är intresserade över tiden det tar så gick det såhär snabbt för mig den här gången
2026-03-17 Reggade kvitton (två olika köp, tre maskiner)
2026-03-23 Fick mail att det godkändes. Men också med den här texten
Vi kommer nu att inleda leveransprocessen. Du bör få din PRO Deals-belöning inom de närmaste fyra veckorna. Vänligen observera att leveranstiderna är längre än vanligt på grund av det rådande världsläget.”
2026-03-25 fick mail att det skickats, fick välja leveranstid
2026-03-26 runt 10:30 kom lastbilen hit och levererade det!
Väntar fortfarande på min Pro Deal sedan 20/2 då den godkändes en vecka efter att den registrerades.
Men den som väntar på något gott.. 😉😂

Laddare och 2 batterier.

• Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
Jag fick mina tre premier varav en var 2 batterier med laddare leverade nu i veckan, registrerade den 24e februari.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Funderar på en grensåg, är det någon som provat en GKE 18-15 eller -20? Verkar vara samma maskin men med olika svärdlängd.
Har ju också Ryobi 18V som alternativ.
Beställde en sådan med 15 cm och det är samma maskin som de med 20 cm.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ny avståndsmätare:

😆

• Haha
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Väntar fortfarande på min Pro Deal sedan 20/2 då den godkändes en vecka efter att den registrerades.
Men den som väntar på något gott.. 😉😂

Laddare och 2 batterier.
Fick besked i måndags att min ProDeal verkar vara planerad att skickas nästa vecka. 🙂
Den som väntar på något....

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Ny avståndsmätare:

[media]
😆
Släpps den idag? 🤔

🫣🤓

zarkov zarkov skrev:
Ny avståndsmätare:
[media]
Jäkla klump till mätare som påstås klara avstånd på 2000 m...??? Är det den 1/4 så är det "säkert" så.....

Sittställning
Någon som har någon av gke modellerna? Jag är sugen på en motorsåg men vill nog inte ha en bensinare. Tänkte inte fälla träd bara ta vara på lite mindre träd i skogen

• Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.