Cheesen
F Fixarjon skrev:
Har lboxx-arna något värde? Inget behov av mina då verktygen förvaras på annat sätt
Dom är snordyra numer. Kolla på Tradera och liknande.

Sittställning
Haft mina stående i flera år, ska börja sälja av tror jag.

Cheesen Cheesen skrev:
Dom är snordyra numer. Kolla på Tradera och liknande.
Vilka nr ska man kolla efter?

F Fixarjon skrev:
Vilka nr ska man kolla efter?
102
136
238
374
Där 102 är minsta och 374 största.

• Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Sittställning Sittställning skrev:
Haft mina stående i flera år, ska börja sälja av tror jag.
Ja, jag har också en drös, sällan verktygen lyckas hitta tillbaka i dem dock
😬

Kanske inte dumt att avyttra några.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
tänkt samma tanke att sälja boxarna, men efterhand hittat annan användning. och endast ett enda av alla mina elverktyg begagnar rutinmässigt sin box.

för övriga har jag rivit ut inredningen och använder i vissa fall till respektive tillbehör, t ex slipskivor till vinkelslip. men snarast oftare till något helt annat verktygsrelaterat; i fall där man vill ha sakerna samlade men ändå flyttbara, t ex attitaljer för lödning.

Cheesen
rakt09 rakt09 skrev:
tänkt samma tanke att sälja boxarna, men efterhand hittat annan användning. och endast ett enda av alla mina elverktyg begagnar rutinmässigt sin box.

för övriga har jag rivit ut inredningen och använder i vissa fall till respektive tillbehör, t ex slipskivor till vinkelslip. men snarast oftare till något helt annat verktygsrelaterat; i fall där man vill ha sakerna samlade men ändå flyttbara, t ex attitaljer för lödning.
Förstår inte hajpen med essveboxen... En Lboxx med inredning är bra mycket bättre... Kanske därför dom är så snuskigt dyra.

• Gilla
SaabNiklas
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
102
136
238
374
Där 102 är minsta och 374 största.
Ser inte riktigt nr på de jag tänkte avyttra.

• En stapel med Bosch verktygslådor med svårtydda etiketter och modellnummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ossian K Olsson
F Fixarjon skrev:
Ser inte riktigt nr på de jag tänkte avyttra.
Nu gissar jag lite här, jag gissar på att det är nummer 1,2 och 4 uppifrån som är Lboxx och de andra två är Bosch ”väskor”.

På mina står det stansat under lådan, det står ”sortimo” och sen ett av de nummerna som @FredrikR har skrivit ut.

Edit: Inser att man kanske inte förstod vad jag menar. Så jag gjorde en mindre ändring, det är alltså under lådan det står.

• Gilla
Fixarjon
  • Laddar…
Ska kolla!

G
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Nu gissar jag lite här, jag gissar på att det är nummer 1,2 och 4 uppifrån som är Lboxx och de andra två är Bosch ”väskor”.

På mina står det stansat under lådan, det står ”sortimo” och sen ett av de nummerna som @FredrikR har skrivit ut.

Edit: Inser att man kanske inte förstod vad jag menar. Så jag gjorde en mindre ändring, det är alltså under lådan det står.
Alla lådorna är väl ändå L'boxx G4, 3 och 5 är bara den äldre versionen (G) tycker jag det ser ut som.

Tillägg: @Fixarjon 1, 2, och 4 är 136or. De äldre varianterna: 3 är 102 och 5 136.

Redigerat:
  • Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
Antar att det är sådana som har låsning för ihopkoppling som är intressant.

För egen del förstår jag inte hystering kring detta. Jag tycker lådorna är skit. Urusel kvalitetskänsla och det känns som de ska spricka varje gång jag tar i dem.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Numret har väl med höjden på lådan att göra också?
102 är 10,2 cm invändigt?
136 13,6 osv?
Eller?

Jonas Persson
MathiasS MathiasS skrev:
För egen del förstår jag inte hystering kring detta. Jag tycker lådorna är skit. Urusel kvalitetskänsla och det känns som de ska spricka varje gång jag tar i dem.
Lustigt, jag har precis den motsatta uppfattningen. De är rejält stryktåliga. Jag har ett antal ombyggda med en massa fack och de är fulla med skruv, rörkopplingar och annat tungt och trots många års bruk är samtliga hela, om än repiga. Möjligen är låsmekanismen styv, men den fungerar och går inte upp.

Så här skriver tillberkaren.
https://l-boxx.com/en/systems/l-boxx-baseline

• Gilla
MathiasS och 1 till
  • Laddar…
Hej! Funderar på en tigersåg till samlingen och undrar om Bosch Professional GSA 18 V-LI C är ok? Jag behöver inte den bästa och nyaste men vill ha en som är bra. Tänker att det kommer inte vara den såg jag använder mest men att den kan vara händig ibland vid en del grovjobb. Tack på förhand och ha det gott! :-) /SalK

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.