Sittställning
N naikon skrev:
Invigde nya GBH 22an idag med att mejsla bort puts. Såg nu att det kommer lite svart vad jag antar är fett från skaftet.
Läste i manualen att man ska ha lite fett i botten på SDSen, hur ofta ska man göra det?
[bild]
Jag har aldrig fyllt på, kör och kör. Har väl gjort en 10 tal projekt med med.

Före varje användning typ, jag slarvar notoriskt och har dåligt samvete.

Alltgår Alltgår skrev:
Ska villigt erkänna att jag börjat kika på större batterimaskiner sen jag skrev detta.
Man skulle kanske ha en att komplettera gulliga GBH 18 med.

Någon som har GBH 28? 26:an känns som ett lite litet hopp att ta från 18. Vad för ack är lämpligast? "Duger" 5.5?
Eftersom jag haft bil-semester denna sommar, både inne och ute chippar jag in lite; en liten 18 V Metabo 2,2 J (KHA 18 LTX BL 24 kombinerad borr/bil m. löstagbar dammsugare) har löst det mesta när det gäller klinker från golv. En större 36 V Hikoki 8,5 J lite mer krävande formning av Ölandssten, större yta med fogmassa och cementbilning. Den bosch med sladd (GBH 3-28), som är en kanonmaskin på alla sätt utom att den har sladd, kom inte till användning.
N naikon skrev:
Invigde nya GBH 22an idag med att mejsla bort puts. Såg nu att det kommer lite svart vad jag antar är fett från skaftet.
Läste i manualen att man ska ha lite fett i botten på SDSen, hur ofta ska man göra det?
[bild]
Jag körde nyligen torrt i min lilla kombihammare. Märkte det på att den blev väldigt varm, kunde stekt ägg på sidan, och att spettet gick segt att få tillbaka när jag ändrade position. Det var efter en dags konstant bilande av golklinker. Smörjde rejält och sedan gick den fint igen utan att bli överdrivet varm 😅 Så nu är jag nogranare med att smörja, åtminstone lite oftare.

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Eftersom jag haft bil-semester denna sommar, både inne och ute chippar jag in lite; en liten 18 V Metabo 2,2 J (KHA 18 LTX BL 24 kombinerad borr/bil m. löstagbar dammsugare) har löst det mesta när det gäller klinker från golv. En större 36 V Hikoki 8,5 J lite mer krävande formning av Ölandssten, större yta med fogmassa och cementbilning. Den bosch med sladd (GBH 3-28), som är en kanonmaskin på alla sätt utom att den har sladd, kom inte till användning.

Jag körde nyligen torrt i min lilla kombihammare. Märkte det på att den blev väldigt varm, kunde stekt ägg på sidan, och att spettet gick segt att få tillbaka när jag ändrade position. Det var efter en dags konstant bilande av golklinker. Smörjde rejält och sedan gick den fint igen utan att bli överdrivet varm 😅 Så nu är jag nogranare med att smörja, åtminstone lite oftare.
Tackar!

FredrikR FredrikR skrev:
Försök få till nån prisreduktion.
Risken är väl att deras kundtjänst inte är lika lättsam att ha att göra med som Amazons.
De verkar kunna tänka sig en prisreduktion och frågar vad jag tycker är rimligt.
Vad skulle ni säga?
Jag tänker spontant 15%.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
De verkar kunna tänka sig en prisreduktion och frågar vad jag tycker är rimligt.
Vad skulle ni säga?
Jag tänker spontant 15%.
Testa och se.
Eller var fräck och hugg till med 20% 🙂

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Vad skulle ni säga?
Jag tänker spontant 15%.
Går det registrera maskinen? Jag tänker så den inte redan är registrerad med serienumret på någon annan.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Går det registrera maskinen? Jag tänker så den inte redan är registrerad med serienumret på någon annan.
Bra tips!

Den var inte registererad som tur var.

• Gilla
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
Bra tips!

Den var inte registererad som tur var.
Det låter ju bra! I så fall håller jag med om att en ekonomisk kompensation på 15-20% kan vara rimlig att önska.

J JFrisk skrev:
Det låter ju bra! I så fall håller jag med om att en ekonomisk kompensation på 15-20% kan vara rimlig att önska.
Jag fegade ur och begärde 15%, så får vi se vad de svarar.

Beställde nästa maskin från samma ställe häromdagen. (GBH 18V-22 med GDE 18V-12).
Så snart blir det lite pro-deal för mig.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.