209 473 läst ·
1 644 svar
209k läst
1,6k svar
Nyheter - Bosch 18V
Jag har aldrig fyllt på, kör och kör. Har väl gjort en 10 tal projekt med med.N naikon skrev:
Eftersom jag haft bil-semester denna sommar, både inne och ute chippar jag in lite; en liten 18 V Metabo 2,2 J (KHA 18 LTX BL 24 kombinerad borr/bil m. löstagbar dammsugare) har löst det mesta när det gäller klinker från golv. En större 36 V Hikoki 8,5 J lite mer krävande formning av Ölandssten, större yta med fogmassa och cementbilning. Den bosch med sladd (GBH 3-28), som är en kanonmaskin på alla sätt utom att den har sladd, kom inte till användning.Alltgår skrev:
Jag körde nyligen torrt i min lilla kombihammare. Märkte det på att den blev väldigt varm, kunde stekt ägg på sidan, och att spettet gick segt att få tillbaka när jag ändrade position. Det var efter en dags konstant bilande av golklinker. Smörjde rejält och sedan gick den fint igen utan att bli överdrivet varm 😅 Så nu är jag nogranare med att smörja, åtminstone lite oftare.N naikon skrev:
Tackar!nanowire skrev:
Eftersom jag haft bil-semester denna sommar, både inne och ute chippar jag in lite; en liten 18 V Metabo 2,2 J (KHA 18 LTX BL 24 kombinerad borr/bil m. löstagbar dammsugare) har löst det mesta när det gäller klinker från golv. En större 36 V Hikoki 8,5 J lite mer krävande formning av Ölandssten, större yta med fogmassa och cementbilning. Den bosch med sladd (GBH 3-28), som är en kanonmaskin på alla sätt utom att den har sladd, kom inte till användning.
Jag körde nyligen torrt i min lilla kombihammare. Märkte det på att den blev väldigt varm, kunde stekt ägg på sidan, och att spettet gick segt att få tillbaka när jag ändrade position. Det var efter en dags konstant bilande av golklinker. Smörjde rejält och sedan gick den fint igen utan att bli överdrivet varm 😅 Så nu är jag nogranare med att smörja, åtminstone lite oftare.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 871 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 871 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 871 inlägg
Jag fegade ur och begärde 15%, så får vi se vad de svarar.J JFrisk skrev:
Beställde nästa maskin från samma ställe häromdagen. (GBH 18V-22 med GDE 18V-12).
Så snart blir det lite pro-deal för mig.
Klicka här för att svara