Ibland är det en fördel att frun tvingar en att hjälpa till att städa källaren, idag dök min nya tigersåg upp efter att ha varit försvunnen sedan i mars! 😀

20260722_190954.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
JFrisk och 6 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Ibland är det en fördel att frun tvingar en att hjälpa till att städa källaren, idag dök min nya tigersåg upp efter att ha varit försvunnen sedan i mars! 😀

[bild]
Min konstaterade krasst "en blå låda till?"

🤔🙄😅

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Min konstaterade krasst "en blå låda till?"

🤔🙄😅
"Åh nejdå, älskling, den har jag haft länge!"

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
"Åh nejdå, älskling, den har jag haft länge!"
Svårare när man bett om hjälp med att hämta upp paketet 😅

• Haha
zarkov
  • Laddar…
Varför har svenska Amazon så dåligt utbud på nya EXPERT-serien?😳

Gillar ju enkelheten att handla där.

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Svårare när man bett om hjälp med att hämta upp paketet 😅
"Varit iväg på lagning, så slapp vi köpa nytt"

• Haha
  • Älska
  • Wow
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Där sa du något 👍. Ska faktiskt skicka iväg två maskiner på service. Borde ju gå att smussla in två nya i samma veva 😂

Å andra sidan har hon tappat räkningen för länge sen 😂

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Varför har svenska Amazon så dåligt utbud på nya EXPERT-serien?😳

Gillar ju enkelheten att handla där.
Dels för att expert-serien bara är tänkt att säljas av utvalda ÅF som skall utbildas för att kunna hjälpa kunderna lite extra.

Dels för att expert-serien fortfarande är så pass ny, det kan ju ta uppåt ett år för en ny blå maskin att komma ut på marknaden.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Jag tycker dammsugaren känns lite onödig. Jag gillar GBH 18 för att den är så fruktansvärt liten och smidig. Nästa steg upp är 22an och då får man ju bilning också, men är ett antal hekto tyngre. Och frågan är hur mycket bilning man får...Jag har sladdmaskin till bilning.
Ska villigt erkänna att jag börjat kika på större batterimaskiner sen jag skrev detta.
Man skulle kanske ha en att komplettera gulliga GBH 18 med.

Någon som har GBH 28? 26:an känns som ett lite litet hopp att ta från 18. Vad för ack är lämpligast? "Duger" 5.5?

Jag har en 2-28 med sladd som kombinerad stark borrmaskin och liten bilmaskin. Den är 0,4joule klenare än den 28 du tittar på. För sin storlek uppfattar jag den som mycket stark vid borrning i betong upp till 20mm, och bra vid mindre bilningsarbeten - vid ren bilning händer det ju grejer med större maskiner men då gör man ju annat än småjobb och det är då rena bilmaskiner för 3-4 ggr mer pengar

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag har en 2-28 med sladd som kombinerad stark borrmaskin och liten bilmaskin. Den är 0,4joule klenare än den 28 du tittar på. För sin storlek uppfattar jag den som mycket stark vid borrning i betong upp till 20mm, och bra vid mindre bilningsarbeten - vid ren bilning händer det ju grejer med större maskiner men då gör man ju annat än småjobb och det är då rena bilmaskiner för 3-4 ggr mer pengar
Tack för info! Att knacka loss lite större klinkerplattor osv rimligt? Mer bilning än så skulle det ej bli.

Sittställning
Alltgår Alltgår skrev:
Tack för info! Att knacka loss lite större klinkerplattor osv rimligt? Mer bilning än så skulle det ej bli.
När jag tog bort klinker i källaren värmde jag med gasol. Sen körde jag en GBH 18V-21. Funka toppen, 20x20 klinker dock.

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Sådant är den perfekt till.

Bila upp en ränna i golvet för att byta avloppet är den för liten för….

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Sätter plyfa i blivande badrum. Bosch GTB och GMA funkar helt ok med spånskiveskruv också.
20260726_092403.jpg
Skapa konto

• Gilla
Ursviken och 4 till
  • Laddar…
Invigde nya GBH 22an idag med att mejsla bort puts. Såg nu att det kommer lite svart vad jag antar är fett från skaftet.
Läste i manualen att man ska ha lite fett i botten på SDSen, hur ofta ska man göra det?
PXL_20260726_144032270.jpg
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.