206 229 läst ·
1 597 svar
206k läst
1,6k svar
Nyheter - Bosch 18V
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 807 inlägg
Den vinkelslipen såg intressant ut, inser att Bosch har delat upp vinkelsliparna i två kategorier och sorterat dem dåligt, det fanns fler GWXer att titta på än jag först såg.Alltgår skrev:
Prismässigt är den dock dubbelt upp mot den enkla, men löser mitt problem med att komma upp i rätt nivå =)
GBH 18 var riktigt lätt, men jag var rätt sugen på dammsugaren, men den kanske mest är en gimmick? 🤔
Besserwisser
· östergötland
· 2 798 inlägg
Om du kan leva med dom lite äldre maskinerna ,så brukar det vara bra pris på väskan full med olika maskiner..(13th Marine skrev:
Underbart! Precis vad jag behövde höra! ♥️
På villhöverlistan har jag bland annat en borrhammare och en vinkelslip.
Bosch har ju inte gjort det enkelt att faktiskt kunna jämföra deras produkter, speciellt vinkelslipen är hopplös.
Tänker en GBH 18V-22 med dammsugare, borde vara lätt att hantera när man borrar hål och liknande.
Samt en enklare vinkelslip, typ en GWS 18V-8, också den lite lättare modell för att ersätta en sladdad förlaga.
Nu är vi uppe i ca 500kr under högsta kategorin.
I övrigt ligger en tigersåg med pendling och en sticksåg på listan, samt eventuellt en mutterknack och handöverfräs.
Finns redan skruvdragare, multicutter och cirkelsåg till samma batterier.
Kommer inte ihåg på rak arm men,
Sticksåg tigersåg rondell cirkelsåg borrmaskin batterier och laddare iallafall)
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 807 inlägg
Har haft en sladdad borrhammare i rätt många år nu, och att städa efter sig är hur tråkigt som helst.zarkov skrev:
Behöver jag hammare utan rotation så kan jag nyttja den alternativt skaffa en rejälare maskin. 😊
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 807 inlägg
Kollade lite på den, men tyckte inte det kändes prisvärt för egen del då jag redan hade hälften av prylarna i den 🙂plåtrickard skrev:
Besserwisser
· östergötland
· 2 798 inlägg
Besserwisser
· östergötland
· 2 798 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 807 inlägg
Artikel numret är unikt.T trojlee skrev:
0.600.8C9.400
Många butiker verkar ha både GHE 18V-60 och GHE 18V-60 II i sortimentet så man gör nog klokt att dubbelkolla lite innan man klickar på köp. 🙂
Startade för 1-2 år sedan med sådan väska och de maskinerna, innehöll tre st 4Ah batterier, betalade väl runt 9000kr. Nu har den utökats med några till. Gjorde detsamma för ca 20 år sedan med 10,8/12V maskinerna.plåtrickard skrev:
Redigerat:
Ja, 23mm på båda. Samma vikt men något högre varvtal på (i), 3000 rpm mot 2800 på (ii). Såg nämligen att prisskillnaden bara var 150 kr på den lokala byggladan, 2380 kr resp 2533 kr, så det rycker lite i köptarmen... 🙃FredrikR skrev: