Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Nej, den är faktiskt riktigt grym tycker jag... genomtänkt i utförandet...lillePer skrev:
Man kan ju ställa den på flera olika sätt och få ljuset i olika riktningar med hjälp av lampans utformning.
Man kan driva den med det inbyggda laddningsbara batteriet alternativt något löst batteri eller med kabel direkt.
Två olika lägen på lampans styrka vilket är bra.
Ladaren som ingår i väskan är lika liten som en mobilladdare typ...
Faktiskt enormt bra ljus i den ja... d^_^bskalman1 skrev:
Denna lampa är bra, riktigt bra.
Lyser med hel eller halvljus, dioder som spar ström.
Lyser ca:3 timmar med "hel"- och 6 timmar med halvljuset.
Spridningsvinkel är 170 grader och den klarar lätt ett fall från 2 meter utan att gå sönder.
Dock dyr om man inte jobbar som hantverkare då den ligger på 1400+moms.
Testade den, Domino, Kapex och Ti15 i veckan.
Lyser med hel eller halvljus, dioder som spar ström.
Lyser ca:3 timmar med "hel"- och 6 timmar med halvljuset.
Spridningsvinkel är 170 grader och den klarar lätt ett fall från 2 meter utan att gå sönder.
Dock dyr om man inte jobbar som hantverkare då den ligger på 1400+moms.
Testade den, Domino, Kapex och Ti15 i veckan.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ok... Så du tycker den är billig för oss som jobbar som hantverkare... Hhhmm...
Står det inte samma siffror på prislappen när du kommer in i affären som när vi kommer in och ska handla...
Personligen tycker jag den är ganska dyr också faktiskt...
Dock övervägde jag alla fördelarna och valde att investera i den ändå eftersom ja tror jag kommer ha mycket nytta av en så pass kraftig, tålig och smidig liten lampa...
Står det inte samma siffror på prislappen när du kommer in i affären som när vi kommer in och ska handla...
Dock övervägde jag alla fördelarna och valde att investera i den ändå eftersom ja tror jag kommer ha mycket nytta av en så pass kraftig, tålig och smidig liten lampa...
Jo det står samma siffror, men momsen.....................
Och sen är det är ju lite lättare att dra av den som företagare än som privatperson.
Självklart så kostar den pengar men hur många år skrivs den av på?
Och sen är det är ju lite lättare att dra av den som företagare än som privatperson.
Självklart så kostar den pengar men hur många år skrivs den av på?
Om man är egenföretagare och kan kombinera sin hobby med företagandet har man rätt stora fördelar.Paul-Staffanstorp skrev:Ok... Så du tycker den är billig för oss som jobbar som hantverkare... Hhhmm...
Saker som man önskar, kan man låta företaget köpa, eftersom det finns ett behov i firman...
En sak som jag köper med mina skattade pengar som kostar 1000 SEK ink moms, om jag istället låter min firma köpa pinalen, avstår jag från ca 350SEK i lön.
Jag unnar er alla som är egna företagare dessa möjligheter. Som jag ser det är det er skyldighet mot er själva att få optimalt utbyte för era surt ihopfakturerade pengar.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jag förstår mycket väl hur jonskar menar med att den är billig för oss hantverkare...
Jag skulle bara vara lite smålustig och avslutade därför med en smiley som tydligen inte gick hem.:blushing:
Jag kör också med "efterhandskonstruktionsmetoden"...
Jag skulle bara vara lite smålustig och avslutade därför med en smiley som tydligen inte gick hem.:blushing:
Jag kör också med "efterhandskonstruktionsmetoden"...
Ber om ursäkt såg inte din smiley. :SPaul-Staffanstorp skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ha ha ha ha... där har du en liten poäng men det saknas dock en hel del trots allt...Mats Bengtsson skrev:
Har bara följande :
Sticksåg PS300
Sticksåg PS400 Carvex
Dammsugare Midi inkl. teleskoprör
Skruvdragare C12
Skruvdragare C12 Li
Skruvdragare CXS
Systainern med oljeapplikatorn
Vattenpass 1400 med belysning
2st TS55 sänksågar
Skenor i tre längder
Kapex med stativ & teleskoputdragen
CMS med modul för TS55 samt justerbord
Omrörare
Lampan
...och så en hel hög med sortainers såklart och hjulplattan
MEN...så värst mycket är det nog inte om man jämför med många andra fantaster härinne...