Det var faktiskt Linda

Och nä jag vill inte dra in bladet för den kniven är i mitt snickarbälte alltid

gifen skrev:
Flinks och theofils är dom största återförsäljarna av festool i sverige så dom ligger nog först i prioriteringarna när det kommer nyheter, så om dom får in dom först blir jag inte förvånad.
Festool brukar dock inte vara sena att leverera till mindre butiker enligt min erfarenhet.
Håller med. Har uppfattat det som samtidiga lanseringar förut.

Paul-Staffanstorp
Fredrik.engdahl skrev:
Det var faktiskt Linda

Och nä jag vill inte dra in bladet för den kniven är i mitt snickarbälte alltid
Ok... det var ju märkligt för jag har fått uppfattningen att hon brukar vara noga med att kolla upp fakta och inte haspla ur sig saker utan att veta...

Men samtidigt handlar jag ju mest med Martin så jag har inte så mycket erfarenhet av Lindas kunskap...

Du får väl ge dem en ny chans... ;)

Jag har också alltid min på mig men inget snickarbälte utan i ett av fickans "småfack" och därav vill jag kunna dra in mitt blad...
Faktiskt jäkligt nöjd med Hultafors senaste variant...

Jag har en med indragbart blad i brallorna också men vill ha en med fast blad i bältet.

Jag letar efter en ny gips kniv till brallorna , är det den svarta du har ?

Paul-Staffanstorp
Fredrik.engdahl skrev:
Jag har en med indragbart blad i brallorna också men vill ha en med fast blad i bältet.

Jag letar efter en ny gips kniv till brallorna , är det den svarta du har ?
Ja det är det med det lilla silverfärgade låset som man snurrar på för att öppna den...

Smidigt med deras blad också som ligger tio och tio i små kassetter lätta att trycka in i knivens förvaringsutrymme...

Magnet vid bladhållaren som underlättar att bladet ligger bra på plats också...

Paul-Staffanstorp
Klämde på slagskruvdragaren strax innan Theofil stängde idag...

Imorgon bitti från 7.30 finns den att köpa... 5430:- tror jag det var de sa... ;)

...och med centrotecchucken fungerar den med slag eller med bitsen direkt i maskinen...
Sätter man på en vanlig chuck fungerar den som borrskruvdragare och med en tillsats och centrotecchucken så blir det som en vanlig skruvdragare...
Dock tycker jag den känns ganska klumpig.

Fick dock klart för mig vilket jag inte visst, att det går och köpa den och inom 30 dagar kan man få 100% tillbaka om man inte känner sig nöjd med den... ;)

Lampan ska tydligen inte komma förrän i slutet av september... :S

Paul, kan vi räkna med en första recension runt 8-snåret... :-)

Paul-Staffanstorp
Nimajneb skrev:
Paul, kan vi räkna med en första recension runt 8-snåret... :-)
Hahahaha...

Tyvärr hägrar den inte så mycket för mig så jag kastar mig efter den...

Hade slaget fungerat med vinkelchucken på hade det varit helt annorlunda då jag sett ett användningsområde i trånga utrymme där man inte har kraft med vanlig dragare...

Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp skrev:
Klämde på slagskruvdragaren strax innan Theofil stängde idag...

Imorgon bitti från 7.30 finns den att köpa... 5430:- tror jag det var de sa... ;)

...och med centrotecchucken fungerar den med slag eller med bitsen direkt i maskinen...
Sätter man på en vanlig chuck fungerar den som borrskruvdragare och med en tillsats och centrotecchucken så blir det som en vanlig skruvdragare...
Dock tycker jag den känns ganska klumpig.

Fick dock klart för mig vilket jag inte visst, att det går och köpa den och inom 30 dagar kan man få 100% tillbaka om man inte känner sig nöjd med den... ;)

Lampan ska tydligen inte komma förrän i slutet av september... :S
Jag undrar verkligen vad som är rätt, för priset jag nämnde ovan var det jag hörde på Theofil att den skulle komma och kosta men nu när Prevex tidning kom idag så står den med där för 2195:-...
Låter skumt billigt men är det rätt så utökas parken imorgon för två lappar kan det vara värt att ha en sådan i sin ägo... :P

Det är samma pris på den nya med slag som den vanliga.

Paul-Staffanstorp
Då känns det ju som det är feltryck i Prevex tidning då ??

Edit:

...och i skrivande stund ser jag på deras hemsida att de ändrat priset och skrivit att det var feltryck i kampanjbladet... tänkte väl det... 5415:- komplett var det rätta...

Ja det var det priset jag fick, men tyvärr skulle jag inte få min förrän i oktober :(

Paul-Staffanstorp
...och lampan hade inte heller kommit in ännu :(

Paul-Staffanstorp
Såja... då är man lycklig ägare till Festools lampa och 1360:- fattigare... men den är grym... :P

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.