7 433 läst ·
63 svar
7k läst
63 svar
Nyhet från Festool
Sida 1 av 5
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Var på invigning hos en av mina ÅF idag (Prevex Malmö)...
Festool släpper i oktober en lampa som var riktigt grym...
Storleken som ett batteri typ , med enorm spridning och starkt ljus i två lägen.
Går att ladda med Li-laddare, 220v, cigguttag i bilen samt går att driva med olika typer av deras egna Li-batterier.
Priset kommer att ligga på strax över 1300:-
Tog tyvärr ingen bild på den, men nu vet ni att den är på ingång snart...
Festoolbög som man är så är det redan beställt en...
Festool släpper i oktober en lampa som var riktigt grym...
Storleken som ett batteri typ , med enorm spridning och starkt ljus i två lägen.
Går att ladda med Li-laddare, 220v, cigguttag i bilen samt går att driva med olika typer av deras egna Li-batterier.
Priset kommer att ligga på strax över 1300:-
Tog tyvärr ingen bild på den, men nu vet ni att den är på ingång snart...
Festoolbög som man är så är det redan beställt en...
Jag har bara sett den på nätet, då var priset 170 ex moms, som jag skrev i den andra tråden om detta:
"Men hallå! Jag är hyfsat nördig vad gäller Festool, men 170 för en ficklampa?
Nu får dom väl ta och kamma sig... "
Men den kanske är så i verkligheten bra som du säger att man bara "måste" ha den, men jag är skeptisk...
/fth
"Men hallå! Jag är hyfsat nördig vad gäller Festool, men 170 för en ficklampa?
Nu får dom väl ta och kamma sig... "
Men den kanske är så i verkligheten bra som du säger att man bara "måste" ha den, men jag är skeptisk...
/fth
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Har missat den tråden... Men priset jag skrev var ex moms... Tror ha sa 1326 men är inte helt hundra...
Bra var den iaf...
...och visst kan man reagera på priset men är man nörd så är man... Haha
Bra var den iaf...
...och visst kan man reagera på priset men är man nörd så är man... Haha
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Lägger in länken du hade skrivit in då...
http://www.freessjabloon.nl/Webwinkel-Product-6363502/Festool-SYSLITE-LED-accu-lamp.html
http://www.freessjabloon.nl/Webwinkel-Product-6363502/Festool-SYSLITE-LED-accu-lamp.html
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
F-n just det, Prevex invigningen var den 25:e hade tänkt att gå dit men det missade jag.
Slagskruvdragaren: http://vimeo.com/27336693
Den skall komma till Theofils ganska snart, i borjan av September tror jag de sa.
Paul, nu finns det väl ingen anledning att inte testa en sådan längre...
Slagskruvdragaren: http://vimeo.com/27336693
Den skall komma till Theofils ganska snart, i borjan av September tror jag de sa.
Paul, nu finns det väl ingen anledning att inte testa en sådan längre...
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jag har en känsla av att de hade den med på Prevex...
Hörde något knackande när jag diskuterade lampan med den ena killen där så det bör vara den, men jag missade att kolla på den...
Varför finns det ingen anledning att testa det jac ?
Hörde något knackande när jag diskuterade lampan med den ena killen där så det bör vara den, men jag missade att kolla på den...
Varför finns det ingen anledning att testa det jac ?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Vad för fördelar har en "vanlig" skruvdragare typ Festool T18+3 jämfört med en slagskruvdragare?
En T18+3 har legat högt upp på prioriteringslistan rätt länge, sen min gamla B&D 18V gav upp. Har nu bara Makitas 10,8V slagskruvdragare & borrskruvdragare, och den senare används knappt alls då jag kör i princip allt utom ren borrning med TD090DWE.
Men om en TI 15 kan vara ett mer mångsidigt alternativ för de starkare jobben så kanske man ska titta på den istället, när den nu dyker upp..
Vad säger experterna?
- andreas
En T18+3 har legat högt upp på prioriteringslistan rätt länge, sen min gamla B&D 18V gav upp. Har nu bara Makitas 10,8V slagskruvdragare & borrskruvdragare, och den senare används knappt alls då jag kör i princip allt utom ren borrning med TD090DWE.
Men om en TI 15 kan vara ett mer mångsidigt alternativ för de starkare jobben så kanske man ska titta på den istället, när den nu dyker upp..
Vad säger experterna?
- andreas
1) slagskruvdragare låter verkligen som f*n när man kör den, åtminstone om det är lite större skruv. Kör själv alltid slagskruvdragare med kåpor på, slipper det med en vanlig dragareclain skrev:
2) momentinställning finns på vanlig skruvdragare men i princip aldrig på slagskruvdragare (kanske på Festools nya?)
3) på en vanlig dragare med snabbchuck kan du fästa diverse borr eller andra saker (omrörare tex), vilket inte går på de flesta slagskruvdragare