Nja det stämmer inte riktigt, Makias superdragare BTP140RFE kan man köra både som slagskruvdragare, slagborr och vanlig skruvdragare:
http://www.verktygsladan.nu/product...ducts_id/82?osCsid=6v5m3kslrtc12fufkk5ml5ors3
http://www.verktygsladan.nu/product...ducts_id/82?osCsid=6v5m3kslrtc12fufkk5ml5ors3
Theofils kommer att vara först med dom nya grejorna.
10 st Ti kommer in till mamlö butiken så förboka om ni vill ha.
Såg nya lampan och Domino XL på theofils när åke från festool var där. och körde demo för dom
Xl ser riktigt grym ut, dominos som är lika stora som finger marie kex fast då tjockare
Enligt Åke så kommer dom förhoppningsvis V 35 .
Tyvärr så hade han inte Ti med sig. Men den verkar vara bra eftersom du kan stänga av slaget och borra vsom vanligt.
Lampan var riktigt skarp och hade några riktigt smarta funktioner som att ingen av sidorna var likadana utan var gjorda i olika vinklar så man kan sätta den och belysa där man vill ha ljus.
Själv tyckte jag 1300 :- + moms är för mycket för en lampa för den lyser inte upp ett rum som en bygglampa utan är väl till för att hjälpa till.
10 st Ti kommer in till mamlö butiken så förboka om ni vill ha.
Såg nya lampan och Domino XL på theofils när åke från festool var där. och körde demo för dom
Xl ser riktigt grym ut, dominos som är lika stora som finger marie kex fast då tjockare
Enligt Åke så kommer dom förhoppningsvis V 35 .
Tyvärr så hade han inte Ti med sig. Men den verkar vara bra eftersom du kan stänga av slaget och borra vsom vanligt.
Lampan var riktigt skarp och hade några riktigt smarta funktioner som att ingen av sidorna var likadana utan var gjorda i olika vinklar så man kan sätta den och belysa där man vill ha ljus.
Själv tyckte jag 1300 :- + moms är för mycket för en lampa för den lyser inte upp ett rum som en bygglampa utan är väl till för att hjälpa till.
När det gäller just den produkten så tror jag att Theofils kommer att vara först, så förstod jag det. Dom hade den redan förra veckan. Tror Theofils är den största festo återförsäljaren i landet.Paul-Staffanstorp skrev:
Har dock inget emot Prevex, dom är super trevliga. Stort sortiment också.
Enligt Åke på Festool så ska Theofils ha dom först ,men hur många dagar innan Prevex mfl vet jag inte ..
Menar ni Prevex nya i fosie eller vid Sallrupsvägen?
Menar ni Prevex nya i fosie eller vid Sallrupsvägen?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
De finns bara på Fosie numera...Fredrik.engdahl skrev:
Flyttade från Sallerupsvägen till tillfälliga lokaler på Fosie för ganska längesedan och i början på veckan som gått flyttade de in i sina nya lokaler på Fosie...
Det har blivit ruggigt bra så det är väl värt ett besök som garanterat blir fler...d^_^b
In genom entrén har de butiken till vänster och uthyrningsverksamheten till höger och där är i princip bara splitternya maskiner på hyllorna och vill man hyra något de inte har där så ordnar de omgående fram detta och utökar hyrparken efterhand...
Jaha då får man väl åka in där ..
Har inte varit på Prevex sen dom sa att där finns ingen tillverkare som tillverkar gipsknivar med fast blad q(;^
p
Har inte varit på Prevex sen dom sa att där finns ingen tillverkare som tillverkar gipsknivar med fast blad q(;^
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Då var det nog en vikarie där...Fredrik.engdahl skrev:
Tycker både Martin och Linda är jäkligt kunniga faktiskt...
Dock skulle ju inte jag vilja ha en med fast blad om du med fast blad menar att det inte går att dra in när man inte använder det...
Flinks och theofils är dom största återförsäljarna av festool i sverige så dom ligger nog först i prioriteringarna när det kommer nyheter, så om dom får in dom först blir jag inte förvånad.
Festool brukar dock inte vara sena att leverera till mindre butiker enligt min erfarenhet.
Festool brukar dock inte vara sena att leverera till mindre butiker enligt min erfarenhet.