Väl medveten om att det är många faktorer som spelar in så skulle det i alla fall vara intressant att veta om någon/några har tagit fram några nyckeltal för kostnaderna för utbyte av fönster (till tre-glas).

Nyckeltalen skulle kunna användas för at göra en ungefärlig uppskattning av vad ett fönsterbytarprojekt skulle kunna komma att kosta.

Det jag spontant tänker på är m2 glasyta men det kanske finns andra bättre metoder.
Jag skulle gärna vilja ha hjälp med detta innan jag börjar "irritera" ett antal fönstertillverkare.

Det skulle också vara intressant att veta vad era fönsterutbytesprojekt har kostat och vad som har ingått (antal fönster, altandörrar, frakt, arbete etc).

om du har 9 fönster och 1 fönsterdörr. Och man tittar på någon form av genomsnittshus så hanlar det om ca 8-10000 kr per enhet monterat och klart. Utan montage ca 5-7´.

Då talar vi om riktiga energifönster 1.2 Uvärde, hög inbrottsäkerhet, underhållsfritt osv.

Finns det någon mer som har räknat på detta?

Jag skulle vilja ha någon slags jämförelsetal innan jag bestämer om jag skall göra jobbet själv.

Faringe har 33% rabatt på Trarydfönsters 2005-års-prislista t.o.m. denna helg men då får jag lov at göra jobbet själv (känns med tanke på prisskilnaden ganska frestande).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.