Hej
När jag idag kom hem och skulle låsa upp dörren så gick nyckeln bara runt i dörren innan jag efter lite lirkande lyckades låsa upp.
Är de något man kan lösa på egen hand? Något som börjar bli slitet som man kan köpa som reservdel?
Innifrån fungerar det hur bra som helst att låsa och låsa upp.
När jag idag kom hem och skulle låsa upp dörren så gick nyckeln bara runt i dörren innan jag efter lite lirkande lyckades låsa upp.
Är de något man kan lösa på egen hand? Något som börjar bli slitet som man kan köpa som reservdel?
Innifrån fungerar det hur bra som helst att låsa och låsa upp.
De är dom fyra skruvarna.
Om det inte är det som är fel så får du skruva bort låscylindrarna och kontrollera att cylindermedbringarna är hela och sitter som dom ska samt kontrollera låshusets funktion för att veta vad som är fel.
Om det inte är det som är fel så får du skruva bort låscylindrarna och kontrollera att cylindermedbringarna är hela och sitter som dom ska samt kontrollera låshusets funktion för att veta vad som är fel.
Bästa svaret
Medbringaren ser skadad/brusten ut samt ligger delar av dammskyddet kvar i cylinderroddaren.
Har det gått trögt?
Ta med låscylindern till en låssmed så fixar dom en ny medbringare till dig om resten fungerar som det ska.
Tänk på att cylinderroddarens pil ska peka uppåt när låscylindern monteras (ha inte nyckeln i låscylindern vid montage.
Jag säger som jag brukar, undvik att posta bilder med stämplingar på låscylindrar då det är allt som krävs för att få en passande nyckel tillverkad.
Har det gått trögt?
Ta med låscylindern till en låssmed så fixar dom en ny medbringare till dig om resten fungerar som det ska.
Tänk på att cylinderroddarens pil ska peka uppåt när låscylindern monteras (ha inte nyckeln i låscylindern vid montage.
Jag säger som jag brukar, undvik att posta bilder med stämplingar på låscylindrar då det är allt som krävs för att få en passande nyckel tillverkad.
Klicka här för att svara

