6 623 läst ·
7 svar
7k läst
7 svar
Nyckel till kodlås?
Hej!
Jag har fått ett kodlås typ bewator k42 om jag monterar ner det. Det finns ingen nyckel till kåpan på den. Har ni något tips? Går det att beställa eller kan man tom borra sönder låset till kåpan och ersätta det?
Det är en sån här iaf:
Www.nyckelbutiken.se/shop/12035/art63/4045963-7dcd7d-K42-manual.pdf
Jag har fått ett kodlås typ bewator k42 om jag monterar ner det. Det finns ingen nyckel till kåpan på den. Har ni något tips? Går det att beställa eller kan man tom borra sönder låset till kåpan och ersätta det?
Det är en sån här iaf:
Www.nyckelbutiken.se/shop/12035/art63/4045963-7dcd7d-K42-manual.pdf
Nu gissar jag bara men nyckeln lär ha nån "pigg" eller fler som sticker ut utvändigt från "röret", och den "piggen" ska väl vridas i nån slags spår på nåt sätt...
Å andra sidan, om låset ändå ska tas bort så blir det väl samma skada på väggen om det bryts bort för att du ska få det som om det bryts bort för att kastas?
Å andra sidan, om låset ändå ska tas bort så blir det väl samma skada på väggen om det bryts bort för att du ska få det som om det bryts bort för att kastas?
Om du ska borra så ska du prova med ett borr som för till för rostfritt stål och mkt skärvätska men om du tar en kofot och sätter mellan vägg och koddosan har du goda chanser att pluggen åker med ut ur väggen....
Varför förstöra låset genom att borra sönder det??? gå till en låssmed eller någon som monterar kodlås (elfirma, låssmed larmföretag) och be om hjälp. Är dom just så lånar dom ut en nyckel eller så följer någon med och låser upp.
Sabbar du låset måste du köpa ett nytt om du ska använda låset och det kostar minst lika mycket som att få hjälp.
Sabbar du låset måste du köpa ett nytt om du ska använda låset och det kostar minst lika mycket som att få hjälp.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Det sitter en lapp på undersida kåpa med ett nummer på. Detta nummer återfinns på den nyckel som passar. Hör med någon firma som monterar eller grossist som säljer så kan de nog fixa fram en nyckel åt dig
Klicka här för att svara