1 448 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Nyborrad brunn - var ska pump monteras?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 590 inlägg
Jag skulle säga att det beror på.A ankan907 skrev:
Är det svårt mde vattennivån så kanske den behöver vara på botten.
Är det å andra sidan en "Muggig"! botten så kanske man hellre vill undvika att så mycket silt dras med upp och montrar den några centimeter-deceimeter upp?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 590 inlägg
Missade att det var en borrad brunn, tänkte grävd: Men annars märker ni ju det när ni börjar pumpa, ni borde väl kunna sänka ned pumpen en bit temporärt och prova ?A ankan907 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 8 590 inlägg
Finns väl ingen nackdel att hänga den en bit upp utöver att man kanske inte kan pumpa upp det sista vattnet i botten ?A ankan907 skrev:
Jag är ingen pumpexpert dock
Klicka här för att svara