1 764 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Nybörjar fråga om kök/ vad tycker ni??
Bänkskiva av riktigt ljus sten kanske, eller riktigt mörk, beroende på hur mörkt golv du tänker ha. Ett ljust golv och en ljus skiva borde ju vara snyggt till mosaiken och ek-träet.
Jag skulle inte välja vit kyl/frys och rostfritt annat, för då ser det nog för blandat ut. Bygg in kyl och frys bakom samma ekluckor som köket kanske?
Dessutom är jag stor anhängare av klinkers eller stengolv i kök, men det beror ju lite på hur man själv vill ha det. Trä är också fint.
Ulrica
Jag skulle inte välja vit kyl/frys och rostfritt annat, för då ser det nog för blandat ut. Bygg in kyl och frys bakom samma ekluckor som köket kanske?
Dessutom är jag stor anhängare av klinkers eller stengolv i kök, men det beror ju lite på hur man själv vill ha det. Trä är också fint.
Jag tycker det låter väldigt vackert med ljust grön mosaik ( iof. helst ljuus grågrön, inte mint eller babygröntalm skrev:Vi skall planera ett nytt kök eftersom huset vi köpte var fuktskadat :'( Det enda som egentligen är klart är att jag vill ha ljusgrön mosaik över diskbänken...
och parkettgolv.
Om man väljer eklucker vad skall kan då bli snyggt att ha som bänkskiva? vill inte att vårt lilla kök skall se ut som en trävaruhandel
är det ngn som har tankar om man "kan ha" vit kyl och frys och rostfri spis och fläkt?? ???
Till ek skulle jag välja en lite mörkare bänkskiva (kallkstensgrå ungefär) och till vitmålat skulle jag gärna tänka mig detsamma alt. en ljus-mellan grå granit alt. laminat i den tonen eller varför inte en ekskiva.
Har du några av vitvarorna (K/F) sedan tidigare i god kondition, så tycker jag visst att du kan göra ett nyköp på spis/fläkt i rostfritt eller kanske ännu hellre alu, för att sedan när den tiden kommer byta ut det befintliga, allt eftersom de går sönder
Ska se om jag hittar några bilder som jag kan lägga in som illustration.
MVH//Christina.
*EDIT* Från Kvänums hemsida.

Den här länken går till Höganäs kakelcenter http://www.cchoganas.se/uploaded/document/2005/3/2/Trend.pdf, längst ner på sid 27 i broschyren/länken finns bild på en helmatt keramisk mosaik som heter 'Mosaico Porcelanico' CO120 Grey/Green, den har jag sett uppsatt i ett ekkök (oljad ramspegellucka) med en Kalkstensskiva till, det var så otroligt
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hej du!
Funderar oxå på att ha vit kyl & frys och resten i rostfritt, eftersom jag köpte ny kyl och frys för ett halvår sen. Tror det funkar!
Vad jag har förstått är laminat helt ok. Fördelen med massivt trä är att det går att slipa ner om det blir fult. Men om jag förstått det rätt är det oxå större risk att trä blir fult än laminat, eftersom trä suger åt sig både det ena och det andra. Dessutom är trä mkt dyrare!
Kör på laminat!
Funderar oxå på att ha vit kyl & frys och resten i rostfritt, eftersom jag köpte ny kyl och frys för ett halvår sen. Tror det funkar!
Vad jag har förstått är laminat helt ok. Fördelen med massivt trä är att det går att slipa ner om det blir fult. Men om jag förstått det rätt är det oxå större risk att trä blir fult än laminat, eftersom trä suger åt sig både det ena och det andra. Dessutom är trä mkt dyrare!
Kör på laminat!
Klicka här för att svara