L LargoGabriel skrev:
Nä, skiter inte i pengar. Men man vinner inte allt i tingsrätt eller andra vägar och förutom en massa tid och förlorad glädje , så riskerar man ordentliga belopp säkerligen i närheten av 100tskr om man inte vinner bevisstriden.
Speciellt som effekten av läckaget har Fb påstått att de tar.

Dolda fel är sällsynt att det i verkligheten ersätter något, vet av egen erfarenhet.

Har också en granne har kämpat om en grund i 3 år nu, det rinner ut pengar, och de är inte lyckliga. Hade de själva åtgärdat det så vet de nu att det kostat 55tskr och de är väl uppe i 100tskr i utlägg på olika experter och juristers timmar (som självklart tar betalt aconto) förlorar de så är det troligt att de får betala motpartens kostnader....

Välj strider som du kan vinna... En riskbedömning är lämpligt.

Sedan är husköp en risk oavsett besiktningar och uttalanden från säljaren.

Dokumentera, intyg och skriftliga gärna bevittnade underlag... Reparera först efter att konsulterat en jurist/sakkunnig
Försök få ut så mycket du kan... Annars gå vidare.
Du verkar hänga med i vad det handlar om att köpa hus. Rätt inställning till dolda fel. Du får tacka din granne, för nu har själv fått se hur saker drar iväg. Utan att själv behöva göra misstaget:)

Själv vet jag inte om jag skulle driva något som dolt fel. Det måste handla mer än 200kkr för att jag ens ska fundera på det.
Jag skiter inte heller pengar. Men värderar min tid och mina känslor bra mycket mer.
Om nån undrar, jo jag bor i villa själv.
Det bästa man kan göra om ens busiga vän huset, hittar på något skratta. Det blir inte sämre! Jag gör det själv...

• Gilla
LargoGabriel
  • Laddar…
Det kostar ju inget att påtala för säljaren att det med största sannolikhet är ett dolt fel och man har sån tur att försäkringen täcker en stor del av kostanden? Med inte alltför mycket tur borde man kunna komma överens om någon betalning eftersom det inte handlar om alltför stora pengar. Att säljaren betalar utbytet av rörstumpen och självrisken på försäkringen är väl en ganska bra deal jämfört med att man drar det vidare och båda parterna riskerar betydligt större kostnader?

• Gilla
LargoGabriel
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det kostar ju inget att påtala för säljaren att det med största sannolikhet är ett dolt fel och man har sån tur att försäkringen täcker en stor del av kostanden? Med inte alltför mycket tur borde man kunna komma överens om någon betalning eftersom det inte handlar om alltför stora pengar. Att säljaren betalar utbytet av rörstumpen och självrisken på försäkringen är väl en ganska bra deal jämfört med att man drar det vidare och båda parterna riskerar betydligt större kostnader?
Själv är jag allergisk mot att gå på säljaren för att försöka tvinga honom att betala. Jag får stora utslag på ögonen :)
Jag gillar inte alls dessa råd. Tycker att det är ett otyg. Dock vet jag att många kommer skriva precis tvärtemot mig, alla dessa kommer naturligtvis ha fel;) *ironi*

• Gilla
JBa och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.