13 919 läst ·
23 svar
14k läst
23 svar
Nya panelbrädorna slår sig! Reklamera?
Om dom var vridna och böjda redan när du fick dom så skulle jag reklamera. Beijer fick hämta hälften av mina lock eftersom de inte var ok vilket de gjorde utan att tveka.Yrrol skrev:
Här ska det sitta en spik i bottenbrädan och två i locket. Spiken i locket ska inte sitta i bottenbrädan. Och brädorna ska sättas så att bottenbrädan får sin konkava sida utåt och lockbrädan så att den konvexa kommer utåt, när brädorna försöker räta ut årsringarna. 
Men jag uppfattade att din nya panel inte ser ut så som på denna bild!?
Men jag uppfattade att din nya panel inte ser ut så som på denna bild!?
Förklara gärna siffrorna mer för där hänger jag inte med.....Elkludde skrev:
Problemet med hyvlade brädor är att det ej går att väja in o utsida, för dom blir alltid konkava mot den ohyvlade sidanthomasx skrev:Här ska det sitta en spik i bottenbrädan och två i locket. Spiken i locket ska inte sitta i bottenbrädan. Och brädorna ska sättas så att bottenbrädan får sin konkava sida utåt och lockbrädan så att den konvexa kommer utåt, när brädorna försöker räta ut årsringarna.
Men jag uppfattade att din nya panel inte ser ut så som på denna bild!?
man kan såklart sätta bottenbrädan med ohyvlade utåt samt locket med den hyvlade utåt !! :eek:
Så här ser den nya ut:thomasx skrev:Här ska det sitta en spik i bottenbrädan och två i locket. Spiken i locket ska inte sitta i bottenbrädan. Och brädorna ska sättas så att bottenbrädan får sin konkava sida utåt och lockbrädan så att den konvexa kommer utåt, när brädorna försöker räta ut årsringarna.
Men jag uppfattade att din nya panel inte ser ut så som på denna bild!?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för alla tips!
Kör på följande till nästa vägg:
- Ser till att sätta lock o grundpanel samtidigt
- Spikar grundpanelen i sicksackmönster
- Oljar in ändträet innan målning
Nån som har tips på lämplig olja till ändträet när jag målar med falu rödfärg?
Kör på följande till nästa vägg:
- Ser till att sätta lock o grundpanel samtidigt
- Spikar grundpanelen i sicksackmönster
- Oljar in ändträet innan målning
Nån som har tips på lämplig olja till ändträet när jag målar med falu rödfärg?
Klicka här för att svara
