2 308 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Nya kablar till multimeter, bästa återförsäljaren?
Hej,
Jag letar efter nya kablar till min multimeter, men var hittar man lämplig leverantör av sådana?
Behöver dels en uppsättning kablar med 4mm ”banankontakt” vinklad på hansidan med prober på andra, minst cat.3
Dels en uppsättning likadana men istället för prober, krokodilklämmor på andra, minst cat.3.
Gärna i silikon. Var köper ni elektriker er utrustning?
Vore mycket tacksam för svar
Jag letar efter nya kablar till min multimeter, men var hittar man lämplig leverantör av sådana?
Behöver dels en uppsättning kablar med 4mm ”banankontakt” vinklad på hansidan med prober på andra, minst cat.3
Dels en uppsättning likadana men istället för prober, krokodilklämmor på andra, minst cat.3.
Gärna i silikon. Var köper ni elektriker er utrustning?
Vore mycket tacksam för svar
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 229 inlägg
Fluke har olika mätsladdsett. Dom med mera tillbehör levereras i fodral. Använder dom dagligen, sladdarna får man byta ut då och då, antagligen eftersom jag sliter i dom och lyfter upp mätinstrumentet med dom. Bra längd på dom men trasslar ihop sej som alla andra.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden