Hej!
Handtagen på mina innerdörrar har gett upp och lutar liksom nedåt och svårt att öppna och stänga när man drar i handtaget, jag antar att huslåset pajat. Jag har sökt i diverse butiker efter nya huslås, men hittar inga som passar dessa måtten. Någon som vet vart jag kan finna huslås i dessa mått?
Handtagen på mina innerdörrar har gett upp och lutar liksom nedåt och svårt att öppna och stänga när man drar i handtaget, jag antar att huslåset pajat. Jag har sökt i diverse butiker efter nya huslås, men hittar inga som passar dessa måtten. Någon som vet vart jag kan finna huslås i dessa mått?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "ASSA 2020"
Låshus 2020 Assa
För inner- och toalettdörrar
681 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Tyvärr är ju många av dessa enklare kistor ihopnitade så det går sannolikt inte att skruva isär dem...
Det brukar gå att försiktigt slipa bort nitskallarna och ta isär låshuset. Åtminstone har jag lyckats med det. Problemet är hur man får ihop det igen. Man kan ersätta nitarna med skruvar eller svetsa en punkt på niten.
ASSA 2020 tycker jag är bättre än 2014 men de äldre 404 låshusen var bra så undrar varför de upplevs rangliga.V Viktualia skrev:
Mellandörrlås är enklare konstruktion än modullåshus som vanligtvis används i ytterdörrar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden