Försöker hitta en bra och någorlunda billig dörr, har tittat på Byggmax och Beijer de har några för ca 4000kr.
Är det någon som har någon erfarenhet av dessa ?

Annars funderar jag på en dörr från Dooria som heter Malung (bäst i test, Råd&Rön) men det kostar då ca 7500kr.

Tips och ideér är välkommna !

Joakim

Har precis köpt två byggmax dörrar men de står fortfarande i kartongerna men ska upp om några veckor...

Viktigast är väl vid val av dörr att man verkligen gillar den och att den passar till huset. :P Samt handtaget och låset. Jag tycker inte att man skall vara "dum" snål när man skall köpa en dörr då den oftast är i blickfången på ett hus samt att den skall förhoppningsivs hänga med ett antal år och och kanske tåla att smällas igen av barn/ungdomar.
Vi föll för en Swedoors och den kostade 9000:- ink låset.
Jag tycker inte det är mkt med tanker på hur länge den skall hänga med och man blir glad varje gång man kommer hem o se den

Lycka till i ditt val! :)

jessica skrev:
Viktigast är väl vid val av dörr att man verkligen gillar den och att den passar till huset. :P Samt handtaget och låset. Jag tycker inte att man skall vara "dum" snål när man skall köpa en dörr då den oftast är i blickfången på ett hus samt att den skall förhoppningsivs hänga med ett antal år och och kanske tåla att smällas igen av barn/ungdomar.
Vi föll för en Swedoors och den kostade 9000:- ink låset.  
Jag tycker inte det är mkt med tanker på hur länge den skall hänga med och man blir glad varje gång man kommer hem o se den  

Lycka till i ditt val! :)
håller med till 100% man byter bara dör en gång, dumt att köpa fel.
köpte nyligen en dörr. jag kollad först o främst på designen, sen på k-värdet & att den hade rätt sort gångjär o låskista.

Kataloger och broschyrer i högar men vi blev inte nöjda :P
Tog lite inspiration från några olika tillverkare blandade och ritade själva. Lät sedan ett snickeri tillverka. Blev precis som vi ville ha. Blev inget dyrare än att beställa hos bygghandlaren :D

kire skrev:
OCH, självklart, det rent estetiska!
Vi gick hårt på denna parameter och valde en dörr från www.bovalls.com - Florö Sinus heter den. Fantastiskt hantverkt och trots att den suttit där i några månader nu så går det inte att låta bli att sniffa lite på den innan man går å lägger sig..... ;) Teak luktar fantastiskt gott!

[quote author=joakim99 link=board=Fonster;num=1124202148;start=0#0 date=08/16/05 kl 16:22:28]Försöker hitta en bra och någorlunda billig dörr, har tittat på Byggmax och Beijer de har några för ca 4000kr.
Är det någon som har någon erfarenhet av dessa ?

Vi har precis i dagarna monterat två dörrar inhandlade på Beijer (ca 4000 kr/st)
Tyvärr är båda dörrarna skadade runt listen som sitter kring glaset i dörren. Vid montering av list har spikpistolen missat så det är fula märken brevid spiken.
Men säljaren för Diplomat dörr ska komma hit och kika på det, så det löser sig nog.
För övrigt är det en kanon dörr.

Mvh

Liiiisa

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.