Y
mattiasjonsson skrev:
[bild]
Jag ska lyckas få smart belysning i mina lokaler med så blev nyfiken vilket program du har gjort dina simuleringar i?

Golvfärgen kommer från Nils Malmgren. Jag slipade ytan med en betongslip före målning.

Programmet heter DiaLux och jag hittade en länk på Malmbergs Elektriska. Det var lite pill innan jag förstod alla inställningar, men det var det värt.

• Gilla
Matt87
  • Laddar…
B
Kul med uppskattning, välförtjänt.
Men... Snörasskydd, är det på att-göra-listan?

Nej faktiskt inte. På vintern stannar jag inomhus :)

har du hunnit gjort något på övervåningen? vad kommer du lägga för golv där? golvspån,? spontat virke?

hade du kravet på att skiva väggarna på övervåningen för att takstolarna ska "hålla" ?

Fina Prido-portar. Snyggaste färgen har du valt i alla fall. Dom är värda en del. :thumbup:

Trivs du med dom? Jag har själv monterat en uppsjö olika Prido-portar och blir aldrig hundra procent nöjd med tätningen (är dock ganska kräsen när det kommer till det :p). Att dessutom aluminiumprofilerna leder in kylan väldigt bra då dom inte är isolerade på något sätt alls förbättrar inte mitt missnöje, men i söder kanske det funkar bättre än uppe i norr.

Nu är det länge sen jag skrev något i tråden. Projektet är avslutat i och med att övervåningen blev klar och alla grejer flyttade in.
007.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

004.jpg
Skapa konto

002.jpg
Skapa konto

God jul allesammans och tack för uppmuntrande kommentarer under byggets gång.:thumbup:

• Gilla
Spett och slägga och 2 till
  • Laddar…
snyggt!

du har inte haft kravet att sträva takstolarna?

enligt min ritning krävs sträva/avstyvning på hanbjälkarna "taket" samt på väggarna i förrådsutrymmet.

trots att jag monterat takstolar på cc600

snyggt bygge! jag ligger betydligt efter...

Hej Mattias!
Stort grattis till ditt mycket fina bygge och tack för du delat det med oss.
Mycket väldokumenterat!!!

God jul.

//AA

• Gilla
mattiasjonsson
  • Laddar…
frågar igen, vad är det för golv på vinden? jag ser inte riktigt på bilderna, ser ut som spån men det håller väl inte på cc1200?

du får gärna berätta hur golvet är konstruerat :)

FredrikR skrev:
Verkar vara kortlat mellan takstolarna, kolla här:
[länk]
ja just det, och sedan golvspån på det bara?

jag undrar lite om det klarar sig bra om man går in å ut me blöta skor, tex på vintern osv...

Redigerat:
Ursäkta sent svar.
Ganska tätt kottlat mellan takstolarna och sedan är det golvspånskivor som är limmade både i skarvarna och mot underlaget. Jag har inte märkt att det svajar nånting. Golvspånskivorna verkar inte påverkas av korttidsblöta. Jag har alltså inte ens målat golvet. Det funkar för mig, men jag besöker vinden ganska sällan, dock med blöta ytterskor. Eftersom vinden är oisolerad har jag bra genomdrag, vilket är en stor fördel i det avseendet.

tack för svar! även om det var sent:)

jag som har takstolarna på cc600 lägger spånet utan kortlingar ... :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.