156 082 läst ·
214 svar
156k läst
214 svar
Ny verkstad hemmavid
Medlem
· Östergötland
· 98 inlägg
Golvfärgen kommer från Nils Malmgren. Jag slipade ytan med en betongslip före målning.
Programmet heter DiaLux och jag hittade en länk på Malmbergs Elektriska. Det var lite pill innan jag förstod alla inställningar, men det var det värt.
Programmet heter DiaLux och jag hittade en länk på Malmbergs Elektriska. Det var lite pill innan jag förstod alla inställningar, men det var det värt.
Medlem
· Östergötland
· 98 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trevligt att få cred för arbetet jag lagt ner. 3:e plats i bildtävlingen.
https://www.facebook.com/lundqvistt...524081797891/1169639173053038/?type=3&theater
Medlem
· Östergötland
· 98 inlägg
Nej faktiskt inte. På vintern stannar jag inomhus 
har du hunnit gjort något på övervåningen? vad kommer du lägga för golv där? golvspån,? spontat virke?
hade du kravet på att skiva väggarna på övervåningen för att takstolarna ska "hålla" ?
hade du kravet på att skiva väggarna på övervåningen för att takstolarna ska "hålla" ?
Fina Prido-portar. Snyggaste färgen har du valt i alla fall. Dom är värda en del. 
Trivs du med dom? Jag har själv monterat en uppsjö olika Prido-portar och blir aldrig hundra procent nöjd med tätningen (är dock ganska kräsen när det kommer till det
). Att dessutom aluminiumprofilerna leder in kylan väldigt bra då dom inte är isolerade på något sätt alls förbättrar inte mitt missnöje, men i söder kanske det funkar bättre än uppe i norr.
Trivs du med dom? Jag har själv monterat en uppsjö olika Prido-portar och blir aldrig hundra procent nöjd med tätningen (är dock ganska kräsen när det kommer till det
Medlem
· Östergötland
· 98 inlägg
Nu är det länge sen jag skrev något i tråden. Projektet är avslutat i och med att övervåningen blev klar och alla grejer flyttade in.
God jul allesammans och tack för uppmuntrande kommentarer under byggets gång.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
God jul allesammans och tack för uppmuntrande kommentarer under byggets gång.
snyggt!
du har inte haft kravet att sträva takstolarna?
enligt min ritning krävs sträva/avstyvning på hanbjälkarna "taket" samt på väggarna i förrådsutrymmet.
trots att jag monterat takstolar på cc600
snyggt bygge! jag ligger betydligt efter...
du har inte haft kravet att sträva takstolarna?
enligt min ritning krävs sträva/avstyvning på hanbjälkarna "taket" samt på väggarna i förrådsutrymmet.
trots att jag monterat takstolar på cc600
snyggt bygge! jag ligger betydligt efter...
frågar igen, vad är det för golv på vinden? jag ser inte riktigt på bilderna, ser ut som spån men det håller väl inte på cc1200?
du får gärna berätta hur golvet är konstruerat
du får gärna berätta hur golvet är konstruerat
Verkar vara kortlat mellan takstolarna, kolla här:camaro1969 skrev:
https://www.byggahus.se/forum/smahu...rkstad-hemmavid-7.html?perpage=15#post2124685
Medlem
· Östergötland
· 98 inlägg
Ursäkta sent svar.
Ganska tätt kottlat mellan takstolarna och sedan är det golvspånskivor som är limmade både i skarvarna och mot underlaget. Jag har inte märkt att det svajar nånting. Golvspånskivorna verkar inte påverkas av korttidsblöta. Jag har alltså inte ens målat golvet. Det funkar för mig, men jag besöker vinden ganska sällan, dock med blöta ytterskor. Eftersom vinden är oisolerad har jag bra genomdrag, vilket är en stor fördel i det avseendet.
Ganska tätt kottlat mellan takstolarna och sedan är det golvspånskivor som är limmade både i skarvarna och mot underlaget. Jag har inte märkt att det svajar nånting. Golvspånskivorna verkar inte påverkas av korttidsblöta. Jag har alltså inte ens målat golvet. Det funkar för mig, men jag besöker vinden ganska sällan, dock med blöta ytterskor. Eftersom vinden är oisolerad har jag bra genomdrag, vilket är en stor fördel i det avseendet.
tack för svar! även om det var sent
jag som har takstolarna på cc600 lägger spånet utan kortlingar ...
jag som har takstolarna på cc600 lägger spånet utan kortlingar ...