mattiasjonsson skrev:
Helgen har gått i gipsskivornas tecken. Alla hela gipsskivor kom upp med hjälp av familjen. Ikväll har jag pillat lite med skivorna i hörnen som måste måttanpassas. Har också tagit ur för fönster och gångdörr. Man kan ju få besök menar jag:)
Det krävdes Limbotalanger för att komma in under gipsskivorna. Ledstaplaren är numera utrustad med fjärrkontroll (45x70) för ensamarbete :o.

[bild]
OT: När jag ser din fjärrkontroll kommer jag att tänka på en händelse som utspelade sig när jag arbetade på ett lantbruk. Husbonden skulle vattna en plantering och hade en 5m3 gammal bränsletank lastad på en traktorvagn med en pump kopplad till traktorns hydraulik. Vid ett tillfälle så satt han uppe på tanken och kikade ned på botten samtidigt som pumpen gick. För att kunna stänga av den vid rätt tillfälle hade han också en fjärrkontroll - ett balband genom traktorns bakruta lagt kring reglaget för hydrauliken. När det var läge så ryckte han glatt i bandet men det gick inte riktigt som planerat. Han hade nämligen lagt bandet på reglaget till tippen :). Alla utom vagnen klarade sig helskinnade.

• Gilla
mattiasjonsson
  • Laddar…
Skön verkstad, den där gillar jag!

001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
-=fullmoon=- och 2 till
  • Laddar…
Fjärde lagret med spackel.

015.jpg
Skapa konto

• Gilla
Jckssn och 1 till
  • Laddar…
4 lager? :O räcker inte 2 typ?? =)

Det beror juh på hur vass man är med spackelspaden. ;)

jockelw skrev:
Det beror juh på hur vass man är med spackelspaden. ;)
Snarare hur vass man är med slipen ;)

P
Å sen målar man o ser missar så är det på med spackel igen ;) Been there ,done that :) var lat och sket i spackel Själv då jag insåg att jag målar bättre än jag spacklar och ändå skulle ha ett bruksgarage.

Jag är varken vass med spackelspadarna eller med slipen. Jag har lagt tunna lager för att minimera slipningen. Jag brukar bli skapligt nöjd om jag vet att jag gjort mitt allra bästa. Då finns det liksom inte mer att hämta :-).
Det som talar för att det kan bli hyggligt slutresultat är att jag haft jättebra släpljus hela tiden.

• DSC_0660.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
MackeNo1
  • Laddar…
318.jpg
Skapa konto

320.jpg
Skapa konto

321.jpg
Skapa konto

322.jpg
Skapa konto

• Gilla
souba och 2 till
  • Laddar…
vad är de övre uttagen till? är det till belysning? typ lysrörsarmaturer på väggen vinklade snett nedåt?

Nej det är kopplingsdosor vill jag minnas. Inga armaturer på väggen för min del. Jag tycker det bländar i onödan.

002 (6).jpg
Skapa konto

003 (7).jpg
Skapa konto

Hela den här veckan har gått till målning av tak och väggar. Det blev en mycket ljusare grå än vad jag först hade tänkt. Den mörka som var meningen från början tog ner ljuset väldigt mycket, så det fick bli så här :)

Golvet väntar jag med att måla tills listverk och sånt är på plats.

• Gilla
saiter och 3 till
  • Laddar…
Idag gjorde jag klart värmepumpen och drog igång den. Jag har hittills haft byggfläkt på 5kW igång dygnet runt och elräkningen för januari var ingen munter läsning.:confused:
Värmepumpen är en Mitsubishi, verkar gediget så här långt.

DSC_0681.jpg
Skapa konto

Har också börjat sätta upp armaturer.

DSC_0679.jpg
Skapa konto

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
mattiasjonsson skrev:
Idag gjorde jag klart värmepumpen och drog igång den. Jag har hittills haft byggfläkt på 5kW igång dygnet runt och elräkningen för januari var ingen munter läsning.:confused:
Värmepumpen är en Mitsubishi, verkar gediget så här långt.

[bild]

Har också börjat sätta upp armaturer.

[bild]
Ouch, 5KW? Gick den 100% av tiden, och hur varmt var det isåfall i garaget?

Ser bra ut iövrigt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.