Har ett antal termostater och ventiler som inte längre funkar som dom ska.
På några av ventilerna blir det inget flöde även när man fått loss själva styrpinnen och i några andra blev det flöde men packningen runt pinnen är inte tät.
Det är en Danfoss termostat så jag antar att även ventilen är från Danfoss och dom är från 1960.
Enklast hade varit att kunna byta bara insatsen men hittills har jag inte lyckats hitta ersättning/ROT-insatser. Har även kollat med MMA men dom hade inga.
Nån som har sett insatser passande dessa ventilhus?
/Dea
På några av ventilerna blir det inget flöde även när man fått loss själva styrpinnen och i några andra blev det flöde men packningen runt pinnen är inte tät.
Det är en Danfoss termostat så jag antar att även ventilen är från Danfoss och dom är från 1960.
Enklast hade varit att kunna byta bara insatsen men hittills har jag inte lyckats hitta ersättning/ROT-insatser. Har även kollat med MMA men dom hade inga.
Nån som har sett insatser passande dessa ventilhus?
/Dea
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bråka inte men att "bara" byta termostaten. Byt hela paketet dvs ventil och termostat.
tex:
http://www.rinkabyror.se/sok/?sok=2780
http://www.rinkabyror.se/sok/?sok=2956
tex:
http://www.rinkabyror.se/sok/?sok=2780
http://www.rinkabyror.se/sok/?sok=2956
Klicka här för att svara