1 808 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Ny värmepump och frikyla
Hej Forumet!
Vi planerar att byta ut vår 18 år gamla bergvärmepump från Ivt under våren.
Bäst offert har vi fått på en utbytespump från Ivt (GEO 508).
Nu till min fråga:
Med den nya geo 500 serien från ivt kan man installera frikyla. Vi gar tagit in offert på detta, och vi tycker fortsatt att det är intressant.
I offerten har installatören offerreat en stor fläktkonvektor från evaco SLE serie som ska leverera 3,8 kw kyla. Tanken är att placera den centralt i huset. Men hur vet man hur mycket en fläktkonvektor av den storleken klarar av att kyla? Ytan som vi vill kyla ner är 125kvm.
Vi vill ju inte installera detta om det inte kommer att räcka till under de varma sommardagarna.
Tacksam för alla tips och kommentarer kring detta!
Vi planerar att byta ut vår 18 år gamla bergvärmepump från Ivt under våren.
Bäst offert har vi fått på en utbytespump från Ivt (GEO 508).
Nu till min fråga:
Med den nya geo 500 serien från ivt kan man installera frikyla. Vi gar tagit in offert på detta, och vi tycker fortsatt att det är intressant.
I offerten har installatören offerreat en stor fläktkonvektor från evaco SLE serie som ska leverera 3,8 kw kyla. Tanken är att placera den centralt i huset. Men hur vet man hur mycket en fläktkonvektor av den storleken klarar av att kyla? Ytan som vi vill kyla ner är 125kvm.
Vi vill ju inte installera detta om det inte kommer att räcka till under de varma sommardagarna.
Tacksam för alla tips och kommentarer kring detta!
Klicka här för att svara