4 243 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Ny underlagspapp på gammal papp
Jag ska byta takpannor på ena sidan av taket och ska ta bort de gamla pannorna och läkten. Funderar på att lägga underlagspappen (Mataki Haloten 280) på den gamla, som är från 1980-talet. Det känns onödigt att ta bort den gamla som är i hyfsat skick. Vad jag kommer ihåg är den klamrad så det sticker alltså inte upp några pappspikshuven. Taklutning 18 grader.
Finns det några problem med att lägga ny papp ovanpå den gamla? Givetvis kommer jag sopa av taket noggrant innan läggningen.
Finns det några problem med att lägga ny papp ovanpå den gamla? Givetvis kommer jag sopa av taket noggrant innan läggningen.
Låter tämligen onödigt, och riskerar att leda till oförutsedda problem. Gör nu alltihopa ordentligt från början, så slipper du ligga sömnlös sen och undra ifall du kanskeintebordehatrotsalltnärduändåhöllpå, typ.
Nu har jag inte läst monteringsintruktionerna för just Mataki, men icopal ser i alla fall inget problem att låta gamla pappen ligga kvar under förutsättning att det inte är tjärpapp.
Med det sagt hade jag själv rivit av den gamla pappen.
Med det sagt hade jag själv rivit av den gamla pappen.
Klicka här för att svara