frånluftarna brukar ha högre temp och de återanvänder inte den fuktiga luften vilket gör att de torkar snabbast av alla detta kan upplevas att det går hårdar tillB Bästerortarn skrev:Jag vill däremot påstå efter att i 20 år ha använt frånluftstumlare i tvättstugan och i 10+ år en kondenstumlare hemma att det är jättestor skillnad mellan olika typer av tumlare. Frånluftstumlaren i tvättstugan gick betydligt hårdare åt kläderna än vad kondenstumlaren hemma gör. I tvättstugan vågade jag bara tumla handdukar, sängkläder och underkläder.
Ytterligare sökning på Bosch säger att den kan sitta nästan vartsomhelst, beroende på modell. En del har den vid luddfiltret och mäter alltså fukten i luften, andra har den inne i trumman i framkant (som min Electrolux), ytterligare andra har den på andra ställen.returen skrev:
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 609 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 609 inlägg
Ja, jag har ju inte undersökt det vetenskapligt. Skjortkragar kan jag inte säga något om då jag aldrig kommit på tanken att tumla skjortor. Tumlar underkläder, t-shirts, handdukar, sängkläder och liknande. Slitaget på dessa är väldigt relaterat till hur mycket de använts och är fullt rimligt. Skjortor, byxor, tröjor, jackor etc får ta sin tid att torka antingen ute i uterummet eller inne i luftdraget från LLVP:n.MultiMan skrev:
det är termostaten(termistornR Rolle85 skrev:
den används för att mäta temperaturen på luften efter den gått igenom tvätten
och jämföra med temperaturen från värmepaketet o
och därigenom beräkna restfuktigheten
ett både vanligt och billigt system
jag har bytt båda men det gör ingen skillnad
så antingen skit i luftströmmen eller kretskortet