R Rolle85 skrev:
jag får även leta ny fuktsensor tror jag. Nån som vet var den finns till Bosch Classixx 6
har du hela e-numret så kan man se vad det är du har

pacman42 pacman42 skrev:
En snabb sökning på nätet säger att de på Bosch maskiner antingen sitter på paddlarna som lyfter tvätten eller i bakkant av trumman.
låter som ett misslyckad AI sanning

B Bästerortarn skrev:
Jag vill däremot påstå efter att i 20 år ha använt frånluftstumlare i tvättstugan och i 10+ år en kondenstumlare hemma att det är jättestor skillnad mellan olika typer av tumlare. Frånluftstumlaren i tvättstugan gick betydligt hårdare åt kläderna än vad kondenstumlaren hemma gör. I tvättstugan vågade jag bara tumla handdukar, sängkläder och underkläder.
frånluftarna brukar ha högre temp och de återanvänder inte den fuktiga luften vilket gör att de torkar snabbast av alla detta kan upplevas att det går hårdar till

Kondenstumlare detta

returen returen skrev:
låter som ett misslyckad AI sanning
Ytterligare sökning på Bosch säger att den kan sitta nästan vartsomhelst, beroende på modell. En del har den vid luddfiltret och mäter alltså fukten i luften, andra har den inne i trumman i framkant (som min Electrolux), ytterligare andra har den på andra ställen.

R Rolle85 skrev:
Kondenstumlare detta
Ja din ja
Enr`?

R Rolle85 skrev:
Kondenstumlare detta
tie spänn på att dina fläktblad är täpta

Var sitter de då

R Rolle85 skrev:
Var sitter de då
insidan på luckan

Fläktblad? Finns inte inga fläktblad inne i trumman

R Rolle85 skrev:
Fläktblad? Finns inte inga fläktblad inne i trumman
nä det är därför du skall ta bort luftledaren/plåten på baksidan

ENR???

Okej får göra de

Magnus E K
MultiMan MultiMan skrev:
Jag har levt med båda varianterna och håller inte med dig. Slitaget ökar märkbart på t ex handdukar (blir tunnare fortare) och även kanter på skjortkragar och liknande slits mycket fortare.
Ja, jag har ju inte undersökt det vetenskapligt. Skjortkragar kan jag inte säga något om då jag aldrig kommit på tanken att tumla skjortor. Tumlar underkläder, t-shirts, handdukar, sängkläder och liknande. Slitaget på dessa är väldigt relaterat till hur mycket de använts och är fullt rimligt. Skjortor, byxor, tröjor, jackor etc får ta sin tid att torka antingen ute i uterummet eller inne i luftdraget från LLVP:n.

Såhär ser de ut. Kan dock inte se hur man lossar sensorn. Är sensorn denna lilla spak?
Vit inre del av apparat med en liten spak som misstänks vara en sensor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Label med serienummer och varningar på vit yta inuti vitvarumaskin, med instruktioner för borttagning eller justering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

R Rolle85 skrev:
Såhär ser de ut. Kan dock inte se hur man lossar sensorn. Är sensorn denna lilla spak?
[video][bild][bild]
det är termostaten(termistorn
den används för att mäta temperaturen på luften efter den gått igenom tvätten
och jämföra med temperaturen från värmepaketet o
och därigenom beräkna restfuktigheten
ett både vanligt och billigt system
jag har bytt båda men det gör ingen skillnad
så antingen skit i luftströmmen eller kretskortet

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.