Har köpt ny induktionshäll. Nya, Bosch, har följande inkopplingsalternativ,
Diagram över inkopplingsalternativ för Bosch induktionshäll, visar färgade kablar och symboler för L1, L2, N, och jord vid spänning 220-240V/380-415V.

Gamla, också Bosch, hade följande,
Anslutningsdiagram för Bosch induktionshäll, visar 380V-415V 3-fas med L1, L2, N och skyddsledare.

Är det Bosch som ändrat sig eller är det branschen som ändrat sig vad det gäller benämningarna?
 
MMan har väl bara förtydligat att hällen endast nyttjar två faser?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
useless useless skrev:
MMan har väl bara förtydligat att hällen endast nyttjar två faser?
Uppenbarligen. Men också justerat spänningsangivelsen i rubriken. Jag har inte kollat hur andra tillverkare gör.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.