45 539 läst ·
109 svar
46k läst
109 svar
Ny siemens frys låter illa
T Turbo X skrev:Ja Bosch ska vara identiska med Siemens.
Tycker du ska kolla om du inte får det gratis för det är ju egentligen inget garanti ärende.
Är rent fusk från fabrik eller en felkonstruktion.
Är ju samma sak som med bilar som återkallas pga felaktigheter i en viss serie.
Hör av dig och berätta hur det går.
Fick svar av servicefirman nu. Skickade en film där man hör ljudet och förklarade att man hör det tydligt 2-3 meter från frysen. Dom svarade att det är helt normala flödesljud och att det inte går att göra något åt. Berättade om lösningen du fått men det var inget som hört talas om sa dom och kommer inte hjälpa. Dom kunde komma ut och titta men det
skulle mest troligt inte gå på garantin då det är "normalt" enligt dom och enligt Bosch.
Jaha, efter nästan ett år av oljud från både den först inköpta och sedan den utbytta frysen, så är den nu Tyst!
BSH service var här idag o satte permagum över röret till evaporatorn. Tog en kvart max.
Beställde service på deras hemsida, refererade till dessa forumsinlägg, de kom på bokad tid och fixade det på garantin (så klart). En skicklig servicekille som visste vad som skulle göras också.
Tack för hjälpen, speciellt till TurboX!
BSH service var här idag o satte permagum över röret till evaporatorn. Tog en kvart max.
Beställde service på deras hemsida, refererade till dessa forumsinlägg, de kom på bokad tid och fixade det på garantin (så klart). En skicklig servicekille som visste vad som skulle göras också.
Tack för hjälpen, speciellt till TurboX!
Jag håller på att dra mitt en vända till med Bosch och också hänvisat till denna tråd. Så hoppas dom kan fixa det. Annars slår jag dig en signal Turbo X. Nu har vi ju två personer fått detta löst med permagum så blir svårare för dom att säga att det inte går att fixa nuT Turbo X skrev:
Avvaktar och ser om jag får hjälp av Bosch först. Vill helst ha det gjort av auktoriserad servicefirma ifall något annat går sönder och dom ser att jag varit där och pillatT Turbo X skrev:
Men tar tacksamt emot hjälp om dom fortsätter krångla.
Har en Siemens GS36NAI3V med precis samma oljud, går dessutom väldigt länge när det håller på. Har fått frysen bytt en gång, men låter likadant, den nya producerad inom 3 månader från den gamla.
Har nu hänvisat till denna tråd, både till Siemens samt BSH, som har varit här flera gånger och försöker med att det är "normalt ljud"...
Har nu hänvisat till denna tråd, både till Siemens samt BSH, som har varit här flera gånger och försöker med att det är "normalt ljud"...
Ville bara tacka för hjälpen Tommy även här, fick hjälp att få dit permagum och det är som natt och dag sedan en vecka, så skönt att få det ordnat. Jobbigt bara BSH och Siemens själva inte preppar skåpen så från början, eller om de kanske gör det nu på nya skåp.T Turbo X skrev:
sir_erken skrev:
Bosch har gått med på att testa detta på min frys också. Servicefirman kommer på tisdag och fixar . Hoppas på samma fina resultat.
Vad trevligt. Du blir säkert nöjd men be dom lägga på ordentligt med permagum.
Återkom med resultat.
Fråga om dom har någon samarbete med Siemens eller om dom jobbar var för sig ?
Är ju jättekonstigt om dom inte fått ett servicemeddelande om hur man åtgärdar detta fabrikationsfel.
Återkom med resultat.
Fråga om dom har någon samarbete med Siemens eller om dom jobbar var för sig ?
Är ju jättekonstigt om dom inte fått ett servicemeddelande om hur man åtgärdar detta fabrikationsfel.