S
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Har inte telestationen egen UPS?
Det kan man inte räkna med då kraven inte funnits på alla stationer, kan inte reglerna idag men det finns gott om noder utan UPS.

S
S SueCia skrev:
Det kan man inte räkna med då kraven inte funnits på alla stationer, kan inte reglerna idag men det finns gott om noder utan UPS.
Och även när det finns ups så är drifttiden väldigt kort.

Min uppfattning är att man inte vill ha systemomstarter eller större störningar som genererar onödig trafik. Det finns så mycket cacher på olika nivåer och servrar/services som kan bli överbelastade eller startas om, så systemen blir stabilare med lite UPSer.

Min när jag läste om en nyutvecklad fiberkabel som testades i ett nybyggt bostadsområde i Danmark på tidigt 90-tal. Fibern ansågs för dyr då den även innehöll ett kopparpar för att klara kraven på tillgänglighet, nödsamtal sos etc.

Osäker på om fiberswitcharna för kundanslutning har elbackup. Förr hade man batteri på 48V medan 230V kunde sakna och all utrustning var inte kopplad till batteribackup.
Och kan säkert skilja mellan operatörer på samma plats vad man vill betala för.
Borde finnas någon här som vet mera.

blackarrow blackarrow skrev:
Min när jag läste om en nyutvecklad fiberkabel som testades i ett nybyggt bostadsområde i Danmark på tidigt 90-tal. Fibern ansågs för dyr då den även innehöll ett kopparpar för att klara kraven på tillgänglighet, nödsamtal sos etc.
Vissa länder på kontinenten har/hade bestämmelser om att fast telefoni skulle fungera även vid strömavbrott, vilket bla resulterade i att modem/routrar hos kunderna hade inbyggd batteribackup. Kan tänka mig att sådana länder var den tänkta marknaden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.