Har haft bort element i samband med renovering.
När jag skulle sätta tillbaka det köpte jag nya ”halvkopplingar” för 12 mm kopparrör...
Men vid närmare inspektion så var dom gamla kopplingarna 1 mm större.
Dom gamla var 20mm invändigt och dom nya 19.
Omöjligt att få på dom nya.
Hittar inga med detta måttet...
Är detta några special eller vad är det för koppling jag ska köpa?
 
  • Halvkoppling mäts med en skjutmått mot ett trägolv, visar 19mm istället för förväntade 20mm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mätskiva mäter invändig diameter på en rördel placerad på trägolv, visar nära 20mm mått.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kopplingsdelar på träyta inklusive ett element, 12 mm halvkoppling och 20 mm gammal koppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Gängan på radiatorkoppel heter M22x1.

Således behöver du en sådan koppling med rätt storlek för det rör du ska koppla.

Tex: M22x12 eller M22x15, finns även färdiga kopplingar för PEX.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Gängan på radiatorkoppel heter M22x1.

Således behöver du en sådan koppling med rätt storlek för det rör du ska koppla.

Tex: M22x12 eller M22x15, finns även färdiga kopplingar för PEX.
Ååhhh TACK! Blir en sväng förbi butiken i eftermiddag! Tack igen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.