Hej!
Gäller nybygge med Totalentreprenad.
Vi har som ni kanske sett problem med ett inkommande vattenrör som kommer upp i en vägg/yttervägg i stället för innanför väggen i huset. Jag beslutade mig för att kolla hur rören var dragna och titta på de ritningar som vi fick först. På dem kommer rören från förrådet jämte huset och löper utmed ytterväggen runt hörnet på huset och in där de ska dras upp i klacken.
Ca två månader efter vi flyttat in så får vi en ny ritning där dessa rör går från förrådet (ca 1m från huset) direkt in under huset, under hela huset och upp i denna klack.
Min fråga är då: Finns det någon nackdel att ha inkommande vatten och fjärrvärme etc dragna under huset? Om, vad kan jag göra åt detta nu?
Mvh
Bambi