Vi har precis fått vårat badrum nyrenoverar, till vänster ser ni bilden hur vi ville ha badrummet, till höger är resultatet. Fogen är väldigt ljus och vi upplever att den blir vitare desto mer man skrubbar. Resultatet är inte alls vad vi förväntade oss. Enligt dem är det vita kristaller i fogen som försvinner efter hand när man skrubbat tillräckligt mycket. På bilden har jag skrubbat med tandborste och kalkrens 4 gånger. Vi blev tillsagda att skrubba varannan dag i två veckor, om fogen inte blivit mörk då ska vi höra av oss igen. Jag har aldrig hört talas om att man ska behöva skrubba så mycket i ett helt nyrenoverat badrum för att det ska bli rätt färger. Kan detta verkligen stämma?
Vi var i kontakt med en annan golvläggare och han hade inte hört talas om någon sådan, han trodde mer att man använt sig av smutsigt vatten vid fogningen av golvet eller att man inte rengjort golvet tillräckligt bra innan man la i fogen.
Vi står för slutrengöring i kontraktet, men det måste väll ändå finnas en gräns på hur mycket tid man ska behöva lägga på rengöring?
Vi var i kontakt med en annan golvläggare och han hade inte hört talas om någon sådan, han trodde mer att man använt sig av smutsigt vatten vid fogningen av golvet eller att man inte rengjort golvet tillräckligt bra innan man la i fogen.
Vi står för slutrengöring i kontraktet, men det måste väll ändå finnas en gräns på hur mycket tid man ska behöva lägga på rengöring?
dålig fogningsarbete eller dåligt med pigment i fogen eller att fixet börjat blöda igenom.V ViiGrytet skrev:Vi har precis fått vårat badrum nyrenoverar, till vänster ser ni bilden hur vi ville ha badrummet, till höger är resultatet. Fogen är väldigt ljus och vi upplever att den blir vitare desto mer man skrubbar. Resultatet är inte alls vad vi förväntade oss. Enligt dem är det vita kristaller i fogen som försvinner efter hand när man skrubbat tillräckligt mycket. På bilden har jag skrubbat med tandborste och kalkrens 4 gånger. Vi blev tillsagda att skrubba varannan dag i två veckor, om fogen inte blivit mörk då ska vi höra av oss igen. Jag har aldrig hört talas om att man ska behöva skrubba så mycket i ett helt nyrenoverat badrum för att det ska bli rätt färger. Kan detta verkligen stämma?
Klicka här för att svara