Har en udda fråga om hur jag bör gå tillväga. Jag behöver fälla in en regel i en yttervägg (antar jag) för att kunna skruva upp ny gips.
innervägger är alltså klädd med väggspån, men i hörnet mot ytterväggen saknas en regel, alltså något att skruva nya gipsen i.
Ska jag skära upp plasten, ta ur lite isolering, fälla in en regel, skråskruva den så gott det går (kommer bara åt från ett håll) uppe och nere och sedan tejpa ihop plasten på nya regeln?
Några eventuella faror med detta?
Någon som har tips på enklare tillvägagångssätt?
Att tänka på?
innervägger är alltså klädd med väggspån, men i hörnet mot ytterväggen saknas en regel, alltså något att skruva nya gipsen i.
Ska jag skära upp plasten, ta ur lite isolering, fälla in en regel, skråskruva den så gott det går (kommer bara åt från ett håll) uppe och nere och sedan tejpa ihop plasten på nya regeln?
Några eventuella faror med detta?
Någon som har tips på enklare tillvägagångssätt?
Att tänka på?
Klicka här för att svara
