Har en udda fråga om hur jag bör gå tillväga. Jag behöver fälla in en regel i en yttervägg (antar jag) för att kunna skruva upp ny gips.

innervägger är alltså klädd med väggspån, men i hörnet mot ytterväggen saknas en regel, alltså något att skruva nya gipsen i.

Ska jag skära upp plasten, ta ur lite isolering, fälla in en regel, skråskruva den så gott det går (kommer bara åt från ett håll) uppe och nere och sedan tejpa ihop plasten på nya regeln?

Några eventuella faror med detta?
Någon som har tips på enklare tillvägagångssätt?
Att tänka på?
 
  • Ett öppnat hörn av en vägg visar isolering och avsaknad av regel för att fästa gips.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Reglen lär sitta infälld bakom väggen till höger. Prova tryck in handen bakom och känn efter.
 
M Maestrono skrev:
Reglen lär sitta infälld bakom väggen till höger. Prova tryck in handen bakom och känn efter.
Absolut, det kommer en regel om jag trycker in handen, men den kommer en bit upp på underarmen, alltså ingen jag kan skruva i tyvärr.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.