Köpte hus i slutet av mars i år och efter en sommar i huset är det dags att byta ut frånluftsvärmepumpen i huset (original sedan 85).
Vi kommer flytta placeringen då vi ska göra grovköket större.
Vi hade ett FT- aggregat för tilluften innan och frånluftsvärmepump.
Jag måste förlänga och dra om spirorör i bjälklaget mot ovanvåningen, MEN jag trodde tilluften var draget med spirorör. I mitt fall är det en fögreningslåda med 125mm anslutning och utgående VP-rör 32mm...
Någon som stött på detta innan? Kommer det funka med en ny Nibe F470??
Hjälp? 😅
Vi kommer flytta placeringen då vi ska göra grovköket större.
Vi hade ett FT- aggregat för tilluften innan och frånluftsvärmepump.
Jag måste förlänga och dra om spirorör i bjälklaget mot ovanvåningen, MEN jag trodde tilluften var draget med spirorör. I mitt fall är det en fögreningslåda med 125mm anslutning och utgående VP-rör 32mm...
Någon som stött på detta innan? Kommer det funka med en ny Nibe F470??
Hjälp? 😅
Nej inget jag sett och verkar vara ett hemmabygge och helt feldimensionerat dessutom gällande arean på kanalrör.
Vill man dölja montage i väggarna så måste man gå på rektangulära kanaler i plast eller metall
Vill man dölja montage i väggarna så måste man gå på rektangulära kanaler i plast eller metall
Snackade med ventaren på jobb så nu blir det en ny Nibe F372 frånluft.H Håbbe01 skrev:
Fimpa impa impa tilluften helt och ta upp nya ventiler i vardagsrum och sovrum på bv. Löser sig rätt smidigt 😊
Klicka här för att svara