Hej, skall sätta ny panel och har skruvat upp en list på spikläkten så panelen hamnat mot den.
När jag mäter ut längden för panelen ”mellan” listerna så är ju inte de helt i lod så det diffar 13 mm på något ställe (om man lägger på 2mm för trät skall kunna röra sig). Är det ok att såga dem på minimått dvs så på bredaste stället blir det 5-6mm från listen, eller blir det för stor springa, så man får såga och följa skillnaderna istället?
När jag mäter ut längden för panelen ”mellan” listerna så är ju inte de helt i lod så det diffar 13 mm på något ställe (om man lägger på 2mm för trät skall kunna röra sig). Är det ok att såga dem på minimått dvs så på bredaste stället blir det 5-6mm från listen, eller blir det för stor springa, så man får såga och följa skillnaderna istället?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förstår inte riktigt. Varför har du satt en list på spikläkten?N Nygge72 skrev:Hej, skall sätta ny panel och har skruvat upp en list på spikläkten så panelen hamnat mot den.
När jag mäter ut längden för panelen ”mellan” listerna så är ju inte de helt i lod så det diffar 13 mm på något ställe (om man lägger på 2mm för trät skall kunna röra sig). Är det ok att såga dem på minimått dvs så på bredaste stället blir det 5-6mm från listen, eller blir det för stor springa, så man får såga och följa skillnaderna istället?
[bild] [bild]
Klicka här för att svara
