Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ni har rätt. Det är Desire HD med Sense.
Undrar hur pass bra foton den tar.

AndersS skrev:
Det är ingen som kommenterat mitt påstående med ljudproblem/känslighet gällande micen eller har man rättat till det på Iphone4 modellen. Jag pratar med folk 6 timmar av min arbetsdag i telefon och man kan direkt höra när en kollega har en Iphone. Då vi är ett stort företag så har man nu testat ut att ETT headset fungerar bäst, men inte helt bra, och det är trådbundet som gäller.
Så gillar man bluetooth i örat så är det en annan telefon som gäller.
iPhone 4 har bakgrundsljudsreduktion vilket gör att det låter lite burkigt för den man pratar med, men å andra sidan låter det bättre om man sitter i en bullrig miljö än i en telefon utan bakgrundsljudsreduktion.

Vad gäller BT har jag inte upplevt något problem. Jag har ett Nokia-headset och det har funkat helt problemfritt.

kamilenski skrev:
Ni har rätt. Det är Desire HD med Sense.
Undrar hur pass bra foton den tar.
Inte bra alls dessvärre....den är helt underbar gällande allt annat, men kameran är ganska så usel.

Brandar operatörerna Androidtelefonerna med egna program (crapware) och annat krimakrams som inte går att ta bort?

Rikard Ågren skrev:
Brandar operatörerna Androidtelefonerna med egna program (crapware) och annat krimakrams som inte går att ta bort?
Inte vad jag har sett, däremot brandar telefontillverkarna dem med lite egna saker; htc har t.ex. sitt gränssnitt Sense och Samsung kör med TouchWiz. De är inte så mycket crapware som anpassningar och utökningar. De går utmärkt att ersätta med tredjeparts-versioner av programmen och i de flesta fall är det rätt lätt att gå tillbaka till "naken" Android också, men många föredrar också tillverkarnas versioner. Man får välja. :-)

Själv valde jag en telefon som från början är "naken", största fördelen där är väl att jag får uppdateringar till Android först eftersom telefontillverkarna har extra jobb med att uppdatera sina anpassade versioner. Det kan skilja allt från några veckor till flera månader i tid, beroende på tillverkare och telefonmodell.

jhenrikj skrev:
Inte bra alls dessvärre....den är helt underbar gällande allt annat, men kameran är ganska så usel.
Drömdödare :D

kamilenski skrev:
Drömdödare :D
Tro mig, den är värd pengarna ändå....Här finns lite bilder tagna med kameran du kan titta på...OBS jag har inte tittat på bilderna själv men de påstås visa Prag och Dresden. Jag kan inte titta på FB på jobbet så kan inte garantera att det verkligen är så....

http://www.facebook.com/album.php?ai...2&l=06f59f531e

Rikard Ågren skrev:
En del gör nog det, tex Tre och Telenor.

Jag har en Desire HD sen en vecka tillbaka och är supernöjd. Trevligt med stor skärm.
Vad gäller kameran så kommer aldrig en mobilkamera, enligt min mening, aldrig att kunna ersätta en bra dedikerad kamera. Men det är kul att kunna filma i HD. Jag använder filmfunktionen betydligt mer än kamerafunktionen.

Mina N95 och N97 hade super bilder.

Denna tråden var intressant att läsa, under dom senaste 5 åren så har jag haft värstinglurar hela tiden och dessutom använt alla funktioner regelbundet.

Men nu i somras så tröttnade jag och köpte en 2G telefon med liten lågupplöst skärm, stöttålig, dränkbar och med ficklampa.

Och jag använder den bara till samtal, sms och till att lysa med. :)

kamilenski skrev:
Mina N95 och N97 hade super bilder.
Jag hade en N97 innan jag bytte till Desire HD. Desire HD har åtminstone lika bra bildkvalitet, om inte bättre, skulle jag säga. Men min tre år gamla Canon PowerShot S5, eller vad den nu heter slår fortfarande båda med hästlängder. Inte i antalet megapixel (den har "bara" 5), men det har ju inget med saken att göra. Det är mest en marknadsföringsgrej...

Jag gissar att du funderar på att byta din N97 mot en Desire HD? Isf är valet enkelt, du kommer bli supernöjd. N97:an känns som en 90-talsmaskin i jämförelse. ;)

Hoppas TS förlåter mig att jag förstör hans tråd.

Idag har jag en HTC Wildfire. Allt utom :kameran o flash är ok. Därför funderar att byta mot N8 eller Desire HD. Får se vad andra tycker först. Hade N8 varit med Android, hade jag köpt den direkt.

I början på året föds en ny stjärna :D
HTC 7 Pro. Hoppas den blir nåt att ha.

Jag har en iPhone, men om jag skulle köpt en telefon idag så skulle det blivit en Android. Varför?

1. iPhone är för upplåst. Man kommer inte åt att mickla med den, knappt ens efter att man hackat den.
2. Man är låst till iTunes. Skitprogramvara som dessutom bara finns för ett par operativsystem. Funkar mycket dåligt med Linux.
3. Inget stöd för USB Mass Storage. Se ovanstående punkt.
4. Saknar mycket som borde finnas, tex MMS, videoinspelning, svensk ordlista (hur mycket suger det att alltid får "att" ersatt av "AT&T"?) och så vidare.
5. Går inte att bläddra musik efter filnamn och katalogstruktur, bara primitiva taggar.
6. Struligt att lägga in ljudböcker på den, speciellt utan iTunes.
7. Dåligt stöd för filformat för musik, framför allt OGG.
8. Går inte att lägga in vilken ringsignal man vill, utan det är en betaltjänst som kräver att ljudet finns i iTunes. Visst, det går att hacka sig runt, men det är på tok för struligt.
9. Går inte att lägga in egna SMS-signaler alls.
10. Appstore. Seriöst, hur i helsike kan det vara ett försäljningsargument att man får betala för programmen, istället för en traditionell pakethanterare? Till råga på allt så censurerar Apple utbudet där.
11. Ergonomi. Som gjord för att tappas, och inte hållbar nog för att bli tappad.
12. Instabil. Ibland hänger den sig riktigt illa, blir skållhet och måste stoppas med en hård reset.
13. Dold källkod gör att man inte kan lita på den.
14. Går inte att byta batteri. Seriöst, hur tänkte de när det inte går att byta förbrukningsmateriel?
15. Dåliga kontaktdon. Blir lätt glappiga.
16. Operatörslåst. Jag skulle inte ha Telia som operatör om det så ingick en daglig avsugning i abonnemanget. Visst, man kan låsa upp den, men det är krångligt och en riskoperation.
17. Sensorn som ska stänga av pekkänsligheten när man håller den mot örat funkar halvdant, så det är ganska vanligt att den tex går över till högtalarläge när man talar.

Nu är min iPhone en 2G, det är möjligt att vissa av dessa saker fixats.

Nu låter jag kanske negativ om iPhone, och det är inte hela sanningen. Den skapade en ny trend och var först med en hel del, men den är ett hafsverk och har blivit rejält frånkörd av konkurrenterna. Den hade sin tid, men idag är den en antikvitet, en primitiv förfader.

Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.