Ska måla garagegolvet och tänkte passa på att byta ut listen som porten vilar mot. Den är nu skruvad i golvet. Var hittar jag en sådan list? Eller borde jag byta ut den mot en i gummi eller annat material?
Behövs den kanske inte ens då porten har en gummilist längst ner som sluter tätt mot golvet?
Behövs den kanske inte ens då porten har en gummilist längst ner som sluter tätt mot golvet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är du säker på att den bara är skruvad ner i betongen?
Har för mig att sådana järn är ingjutna med fästjärn. Oavsett så är den inte bara till för porten utan för att förhindra att bilens hjul sliter ned betongkanten. Så, ja den behövs.
Vet inte var sådana finns att köpa, men gissar på fullsorterade bygghandlare såsom t ex Beijer samt garageportsförsäljare. Är den bara skruvad så bör även en smed/metallfirma kunna ordna galvade vinkeljärn.
Har för mig att sådana järn är ingjutna med fästjärn. Oavsett så är den inte bara till för porten utan för att förhindra att bilens hjul sliter ned betongkanten. Så, ja den behövs.
Vet inte var sådana finns att köpa, men gissar på fullsorterade bygghandlare såsom t ex Beijer samt garageportsförsäljare. Är den bara skruvad så bör även en smed/metallfirma kunna ordna galvade vinkeljärn.
Tack för svar. Blev lite orolig när du skrev sådär så jag provade att skruva bort den nu. Som tur är var den inte ingjuten utan satt bara med skruvar. 😅Oldboy skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Funderade lite mer på detta. Så som listen sitter/satt i första bilden, skyddar den då verkligen betongkanten..? Den satt ju en dm in på golvet och täckte inte själva kanten.Oldboy skrev:
Klicka här för att svara