731 läst ·
8 svar
731 läst
8 svar
Ny kamineldarnisse - en undran
Har idag för första gången eldat i vår Contura C500 i vårt nya hus. Brinner fint just nu, fin gul eld, ingen imma på glaset eller konstigheter. Undrar dock om det är normalt att man känner lite lukt i huset, även på övervåning eller ska det vara helt luktfritt?
Jag reagerar alltså inte på att det är något direkt skarp eller konstig lukt eller så, men då jag helt och hållet saknar erfarenhet undrar jag vad som gäller.
Edit: Kaminen är inte ny som så, huset är drygt 6 år gammalt, men förra ägaren har inte eldat mycket alls. Tror han nämnde 2-3 ggr.
Jag reagerar alltså inte på att det är något direkt skarp eller konstig lukt eller så, men då jag helt och hållet saknar erfarenhet undrar jag vad som gäller.
Edit: Kaminen är inte ny som så, huset är drygt 6 år gammalt, men förra ägaren har inte eldat mycket alls. Tror han nämnde 2-3 ggr.
Redigerat av moderator:
Klicka här för att svara