447 läst ·
2 svar
447 läst
2 svar
Ny kall/varmvatten stam utanpåliggande.
Funderar på att byta tappvatten stammen då jag tänkte renovera två badrum och i det på entréplan (1 plans med källare) så vill vi flytta på ex dusch och toalett, men till den stora frågan.. speciellt riktat till er rörmokare eller som fått liknande jobb utfört.
1: Har ni kört kromade kopparrör eller alu pex rör?
2: Fästa rören nära taket med faluklammer eller pendlas det ner från taket? Om pendlas hur långt ner pendlas dessa rör?
3: Om jag skulle välja gå med utanpåliggande rör i badrummet i källaren och göra avstickare upp till badrummet uppe, är det godkänt att dra pex rör i rör för ovanvåningen? Tänker att ev vatten i skyddsröret mynnar ju ut i ett badrum med golvbrunn.
Givetvis vill jag ju att det skall uppfylla säker vatten så man får det på papper
1: Har ni kört kromade kopparrör eller alu pex rör?
2: Fästa rören nära taket med faluklammer eller pendlas det ner från taket? Om pendlas hur långt ner pendlas dessa rör?
3: Om jag skulle välja gå med utanpåliggande rör i badrummet i källaren och göra avstickare upp till badrummet uppe, är det godkänt att dra pex rör i rör för ovanvåningen? Tänker att ev vatten i skyddsröret mynnar ju ut i ett badrum med golvbrunn.
Givetvis vill jag ju att det skall uppfylla säker vatten så man får det på papper
Klicka här för att svara