922 läst ·
9 svar
922 läst
9 svar
Ny inbyggnadsugn, vad välja?
Hej
Ska skaffa ny ugn efter 13 år med en IKEA och gärna en för ca 6-10000kr.
Pyrolys låter bra.
Frugan vill gärna ha utdragsskenor och jag tycker inbyggd stektermometer verkar bra.
Är man dum idag att inte välja en smart ugn och är ångfunktion något att satsa på?
Kollat lite på Bosch serie 6, LG, Electrolux.
/Fredrik
Pyrolys låter bra.
Frugan vill gärna ha utdragsskenor och jag tycker inbyggd stektermometer verkar bra.
Är man dum idag att inte välja en smart ugn och är ångfunktion något att satsa på?
/Fredrik
Vi köpte denna för ett par år sedan
https://www.tretti.se/vitvaror/ugnar/inbyggd-ugn/product/siemens-hb676g5s6-homeconnect/
Det jag uppskattar mest är nog skenorna samt snabbstarten….självrengöringsprogrammet är trevligt också. Uppkopplad till mobilen ja, men vi har noll nytta av det.
Varmluften är mycket bättre än på förra ugnen, sprids jämnare när man har många plåtar i.
https://www.tretti.se/vitvaror/ugnar/inbyggd-ugn/product/siemens-hb676g5s6-homeconnect/
Det jag uppskattar mest är nog skenorna samt snabbstarten….självrengöringsprogrammet är trevligt också. Uppkopplad till mobilen ja, men vi har noll nytta av det.
Varmluften är mycket bättre än på förra ugnen, sprids jämnare när man har många plåtar i.
Köpte en Siemens HR776G1B1 för snart 1 år sedan, nöjda, inget krångel.E Ekand skrev:Hej
Pyrolys låter bra.
/Fredrik
Köpte till teleskop skenor, hade även de på förra ugnen och uppskattade det mycket.
Uppkopplad, Yes! Men har inte haft någon direkt glädje av det..
Ångfunktion har vi inte använt för mycket av heller, inget alls för att vara ärlig. Men hört av vänner som har ugn med ånga att det ska vara en trevlig funktion.
Bra varmluftsfunktion vid flera plåtar.
Bra rengöring.
Jag använder ofta varmhållningsfunktionen och jäsugn. Visste ej att de fanns när ugnen köptes.
Ånga används ibland, men tycker att ånginsats i kastrull oftast är smidigare.
Köttermometer, jo den används.
Pyrolys, nä, sambon har städmani och ugnen hinner aldrig bli smutsig. Hat provat pyrolys två gånger.
Telskopskenor, jo för all del, men inte jätte wow.
Kokbok, har provat 2 ggr, men nä.
Ånga används ibland, men tycker att ånginsats i kastrull oftast är smidigare.
Köttermometer, jo den används.
Pyrolys, nä, sambon har städmani och ugnen hinner aldrig bli smutsig. Hat provat pyrolys två gånger.
Telskopskenor, jo för all del, men inte jätte wow.
Kokbok, har provat 2 ggr, men nä.
Klicka här för att svara