Vill bara höra vad ni som fått den nya hubben till er tv fungerar. Har tidigare kört med nätverkskabel till boxen, men nu ska det vara Wifi. Inbillar mig att den "laggar" oftare nu, får stå ut ett tag, blir det inte bättre får man kontakta Telenor.

Tja vi är nya abonnenter på Telenor och fick hubb.Det ta en minut att starta tv . "Ingen signal" får komma ner till under 2 min siffra. Då får vi trycka på andra fjärrkontroll och starta den. Ibland flera gånger. Så kommer start bilden Telenor. Sen måste man välja kanalen. På nåder kommer den efter en stund. Vi får uppmaning att uppdatera fjärrkontrollen och det har vi gjord men den kommer ändå. Minst en gång per kväll måste man trycka på någon knapp för den vill stänga sig. Mkt roligt det här. Men abonemang är nära 1000 kr billigare per månad än den vi hade på allente för samma utbud Så vi står ut

Tele2 tv-hub startar upp och växlar kanaler snabbare om multicast är aktivt på LAN:et.

Väldigt tråkigt att det tar så lång tid att byta kanal, samt kräver många knapptryckningar. Någon som har motsvarande åsikt?

Jag skulle säga att den behöver uppdateras några gånger och startas om ordentligt, så blir det bättre..
Men har känslan av att den är petig med wifi mottagningen

Men ansluter man en ethernet adapter borde man inte ha problemet med Wifi? Inget problem med nätverkskabel, för den har jag kvar sen tidigare box. Borde bli en stabilare uppkoppling?

A arvid53 skrev:
Men ansluter man en ethernet adapter borde man inte ha problemet med Wifi? Inget problem med nätverkskabel, för den har jag kvar sen tidigare box. Borde bli en stabilare uppkoppling?
En trådad anslutning är alltid bättre än en trådlös, så jag hade provat med kabel.

• Gilla
arvid53
  • Laddar…
Men den har väl inte någon anslutning för kabel?

plåtrickard plåtrickard skrev:
Men den har väl inte någon anslutning för kabel?
Jo och Telenor skriver så här

Vad behöver jag för att kunna använda Tv-hubb?

Du måste ha en bredbandsuppkoppling och vår rekommendation är att koppla in trådlöst via WiFi. Har du bredband från Telenor lånar du troligen redan en router från oss. Men du kan ha bredband från en annan leverantör och behöver då se till att du har trådlöst bredband hemma.

Om du inte kan koppla in Tv-hubben trådlöst eller har en WiFi-miljö hemma som skapar problem så kan man koppla in med en ethernet-kabel via en adapter som du kan få via får kundservice. Kontakta oss så hjälper vi dig. Du behöver en hastighet på ditt bredband på minst 50 Mbit/s.

https://www.telenor.se/handla/tillbehor/till-tv/tv-hubb/

• Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Vill bara säga att jag nu kopplat in en ethernet-adapter och det känns snabbare. Så tala med kundtjänst så får ni en sådan om ni vill.

• Gilla
Ewa Persson och 1 till
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Jag skulle säga att den behöver uppdateras några gånger och startas om ordentligt, så blir det bättre..
Men har känslan av att den är petig med wifi mottagningen
Hur gör man för att uppdatera? Hur många problem som helst med hubben, nu skickade de äntligen ny som funkar förutom att jag tydligen måste uppdatera....å Telenors kundbemötande är rena katastrofen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.