Jag har just bytt 2x1000w infravärme mot en 2000 halogen Heatlight. Den drar 10A säkringen momentet när jag slår på. Är det normalt? Är det värt att prova med en C-säkring?

Om du inte redan gjort det så kolla om där är andra förbrukare på säkringen.
2kW börjar ju närma sig gränsen för 10A

Nej det är inget annat på samma säkring

Halogen drar väldigt mycket ström i starten så en trögare och/eller större säkring.

Protte

• Gilla
Tobbe_3
  • Laddar…
Det funkade med trögare säkring.

Men vad den lyser, man blir rejält bländad. Att sitta ute i titta på utsikten går inte utan keps. Kanske blir den gamla sorten igen.

Sätt en dimmer på infran...

Jajjan skrev:
Det funkade med trögare säkring.

Men vad den lyser, man blir rejält bländad. Att sitta ute i titta på utsikten går inte utan keps. Kanske blir den gamla sorten igen.
Jag köpte en Heatlight halogeninfra på Netonet, upptäckte också att den lyser pinsamt starkt, ungefär som att sätta upp en 150W halogenstrålkastare myskänslan försvann totalt.
Lämnade tillbaka Heatlighten och köpte en 1800W Alf istället, ger väldigt skön värme och ger bara ett svagt sken som inte stör.
Jag provade en vanlig 1000W infra emellan också men den gav nästan ingen strålningsvärme alls, men fungerar bra som element om man har ett isolerat uterum.

prototypen skrev:
Halogen drar väldigt mycket ström i starten så en trögare och/eller större säkring.

Protte
Det är väl AC1 på Halogen?

I Fricos installationsmanual för halogeninfra står det så här.

"En Iphone med iOS 8.0.2 fungerar väldigt dåligt att ladda upp bilder med i Byggahusappen"

Nej egentligen står det så här, men störande när appen hänger sig hela tiden när man ska ladda upp en bild.

ImageUploadedByByggahus.se1411905259.998247.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dumt att ersätta två infravärmare med en stor. Man vill ha strålning från i alla fall två håll helst.

//Patrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.