Tjena, jag har en TV hörna jag skulle villa göra om till ett litet TV rum ved å bygga en vägg med en dörr på. Det er dok vattenburem golvvarme så jag kan inte fästa regler i golvet. Har ni några tips på hur man kan fästa denna? alt räcker det att fästa i båda änder som kan skrus inn i gips+spån samt tak som bara er gips?

Bygg med stålregel mot golvet och fäst den med dubbelhäftade tape.
Övriga reglar kan du skruva så blir det stabilt.

• Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Bygg med stålregel mot golvet och fäst den med dubbelhäftade tape.
Övriga reglar kan du skruva så blir det stabilt.
bara stålreglar ? eller bara stål mot golv och trä resten? jag testade mig på chatgpt men den ville jag inte skulla ha regel mot golv men med distanser.. låter weird :P

Jag hade valt stålregel mot golvet och resten trä.
Trä är bättre om du vill skruva upp nåt på väggen och har en träregel att skruva i.

Jag körde träreglar. regeln mot golvet satte jag med dubbelhäftande tape. Skruvade bara i taket sedan, men slog in dom så de sitter i spänn. Det är ju en fördel med trä framför plåtreglar. Vill man så kan man ta en plåtregel i botten och lägga en träregel i den om man är orolig för fukt. Men har du vettigt isolerad betongplatta, golvvärme och fått ur byggfukten så är det väl lugnt,.

There are many types of construction adhesives designed specifically for this purpose. Tape requires a flat surface and does not provide a permanent bond.

Viktor.J Viktor.J skrev:
Jag körde träreglar. regeln mot golvet satte jag med dubbelhäftande tape. Skruvade bara i taket sedan, men slog in dom så de sitter i spänn. Det är ju en fördel med trä framför plåtreglar. Vill man så kan man ta en plåtregel i botten och lägga en träregel i den om man är orolig för fukt. Men har du vettigt isolerad betongplatta, golvvärme och fått ur byggfukten så är det väl lugnt,.
Det är på våning två jag ska bygga , och huset är 8 år gammalt så borde va lugnt så sett ? Trähus så tvekar på det är betong här uppe på vån2?

T thesutex skrev:
Det är på våning två jag ska bygga , och huset är 8 år gammalt så borde va lugnt så sett ? Trähus så tvekar på det är betong här uppe på vån2?
haha det finns ju faktiskt flertalet hjus med betongbjälklag :) och just kombinationen golvvärme är ju vanligast med trä. Men ja, då är det ju lugnt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.