324 läst ·
7 svar
324 läst
7 svar
Bygga ny vägg med dörr över golvvärme
Tjena, jag har en TV hörna jag skulle villa göra om till ett litet TV rum ved å bygga en vägg med en dörr på. Det er dok vattenburem golvvarme så jag kan inte fästa regler i golvet. Har ni några tips på hur man kan fästa denna? alt räcker det att fästa i båda änder som kan skrus inn i gips+spån samt tak som bara er gips?
Jag körde träreglar. regeln mot golvet satte jag med dubbelhäftande tape. Skruvade bara i taket sedan, men slog in dom så de sitter i spänn. Det är ju en fördel med trä framför plåtreglar. Vill man så kan man ta en plåtregel i botten och lägga en träregel i den om man är orolig för fukt. Men har du vettigt isolerad betongplatta, golvvärme och fått ur byggfukten så är det väl lugnt,.
Det är på våning två jag ska bygga , och huset är 8 år gammalt så borde va lugnt så sett ? Trähus så tvekar på det är betong här uppe på vån2?Viktor.J skrev:
Jag körde träreglar. regeln mot golvet satte jag med dubbelhäftande tape. Skruvade bara i taket sedan, men slog in dom så de sitter i spänn. Det är ju en fördel med trä framför plåtreglar. Vill man så kan man ta en plåtregel i botten och lägga en träregel i den om man är orolig för fukt. Men har du vettigt isolerad betongplatta, golvvärme och fått ur byggfukten så är det väl lugnt,.
haha det finns ju faktiskt flertalet hjus med betongbjälklagT thesutex skrev:
Klicka här för att svara