2 879 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Ny firmware - snabbare uppkoppling?
Skulle kolla upp ett par uppgifter om mitt relativt sett gamla router/trådlösa ADSL-modem, Netgear DG834G (första generationen). HIttade då ny firmware vilken jag aldrig tidigare uppdaterat. Skillnaden blev enorm. Men jag fattar inte hur. Kör jag tp-test eller liknande visar hastigheten samma hastighet som tidigare, liksom även den interna hastigheten på den trådlösa överföringen. Men det verkar inte längre bli alls så mycket svackor och "droppar" som tidigare, svackor som jag trott berott på dålig kontakt mellan modemet och datorns mottagare. Någon som kan förklara vad det beror på?
Någon som har koll på förresten om denna första generation av DG834G kan hantera SIP?
Någon som har koll på förresten om denna första generation av DG834G kan hantera SIP?
Jag upplever samma sak och enligt senaste patch-notes så har de uptimerat brandväggsdelen:
1. The ADSL driver was updated to improve ADSL2+ performance, to improve power cutback operation, and to fix DSLAM interoperability issues.
2. The firewall was updated to resolve issues and improve performance.
1. The ADSL driver was updated to improve ADSL2+ performance, to improve power cutback operation, and to fix DSLAM interoperability issues.
2. The firewall was updated to resolve issues and improve performance.
Tja, vad det än är så är det som skillnaden mellan natt och dag. Nu puttrar det på för jämnan som det gjorde endast när det gick som bäst innan uppdateringen. Och jag som har gått och svurit över svackorna och flyttat antennen några cm hit och dit.
Klicka här för att svara